laikagumman

Direktlänk till inlägg 22 oktober 2013

Höstrusk

Av Laika - 22 oktober 2013 20:20

Oj, vilket höstrusk det är där ute. Jag vill inte gå ut, hör inte när vi ska gå ut och inte hjälper jag heller till att gå när vi väl är ute. Jag vill bara lyxa till det inne med extra god mat och tuggisar, men matte är inte mer generös än vanligt, hmpf... Hon har lite svårt med det där tydligen, konstigt... jag som ju är så söt. Inte ens min "snälla-hundögon-blick" hjälper. När matte tycker att jag är klar så måste jag tydligen vara det, men som tur är så finns det ju annat man kan pyssla med regniga dagar som dessa. Man kan krypa upp i mattes famn och bli killad på magen istället.

Matte satte på tv:n och började titta på film för hon insåg nog att jag inte tänkte flytta på mig i första taget.  

Lite så här har det alltså sett ut idag, men vad ska man göra när man inte kan gå ut? Eller ja, jag kan inte gå ut i alla fall, hihi. Imorgon är jag hemma med husse, hoppas på fint väder då så jag kan dra med honom på lite promenad. Man får ju faktiskt lite spring i benen när man gåvägrar ute dagar som dessa.


Hoppas solen skiner på er!

 
 
Aamor

Aamor

22 oktober 2013 20:47

Så ni hatar kämpat lite idag du och matte, hihi!
Finns ju roligare och skönare saker att göra när det är tråkväder.
Hade varit bra med den där lådan med gräs på balkongen vid dessa tillfällen ;-)
Hoppas ni får fint väder i morgon!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 oktober 2013 22:37

Ja, hur bra hade inte det varit? Den är dock inte kvar där... så himla dåligt. Matte glömde vattna den förut så den torkade och blev ful, plus att jag legat ner den helt och hållet. Den hade nog gjort sitt tror jag, men jag hade verkligen velat ha en sådan nu :D

 
Ludde

Ludde

22 oktober 2013 21:06

Skönt att du kunde hålla dig inne när det är ruskväder utanför! Hoppas du och hussen får sol imorgon och kan gå ut! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 oktober 2013 22:35

Jag hoppas jag med, innerligt :) Vara inne två dagar i sträck mer eller mindre blir nog lite jobbigt även för mig.

 
Melody

Melody

22 oktober 2013 21:31

Sådant där urtrist väder hade vi igår, men idag har jag varit i Malmö och fått långa promenader i solsken! Det var så varmt att matte fick ta av sig höstjackan och bära den på armen! Men hon glömde bort att jag ska ha glass sådan här fina dagar, så blir det lika bra väder i morgon så får hon skärpa till sitt minne!
Hoppas solen kommer till dig också i morgon!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 oktober 2013 22:34

Ja, är det så varmt att man får ta av sig jackan så måste man ju bara få glass :D Håller tummarna för dig imorgon, att du får en glass.

 
Kasper

Kasper

22 oktober 2013 22:11

Visst är det egendomligt, men det finns uppenbarligen gränser för ALLA hundar när det gäller hur långt vi kan få våra mattar... Eftersom det inte kan bero på att dom inte bryr sig om oss så måste det bero på deras bristande fattningsförmågor.
Kanske det rentav är lite synd om dem? Det är förstås därför dom behöver oss så mycket... TUR för dom att vi finns!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 oktober 2013 22:30

Det är den absolut enda förklaringen Kasper :) Vilken tur att dom har oss, verkligen. Tror jag ska ta hand om matte lite extra mycket med tanke på denna slutsats ;)

 
Aamor

Aamor

23 oktober 2013 17:20

Oj så fel matte petade på mobilen igår, hihi!
Skulle vara HAR och inte hatar - hon får nog lära sig skriva eller vara mer uppmärksam!
Så din matte glömde bort sitt gräs och det kan inte vara för att du legat där!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

23 oktober 2013 20:21

Hihi, ja det är lätt att slinta med mobilerna, inte lika stort utrymme för tummar och övriga fingrar att samsas :)
Nej, det där med gräset har inget med mig att göra, enbart matte som glömt vattna ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards