laikagumman

Direktlänk till inlägg 3 december 2013

Tillfrisknande och en massa mys

Av Laika - 3 december 2013 20:08

Nu börjar de tvåbenta här hemma krya på sig, matte har bestämt sig för att åka och jobba imorgon igen. Lite snorigt och halsont kan man leva med säger hon. Febern är i alla fall som bortblåst nu och det är förstås bra. Jag fortsätter att vara gästvänlig eftersom Max fortfarande är kvar, men hans besök börjar lida mot sitt slut och vi som är så bra vänner passar på att mysa så gott vi kan. Helst ligger vi i mattes och husses säng och tar så gott som all plats, hihi. Så här låg vi och sov i natt när matte försökte sno tillbaka sitt täcke.


Måste berätta att Max ju tar efter mig en del. Nu har han fattat vinken med att man ska med ut i köket när matkassarna kommer hem. Sitter man dessutom fint kanske man kan få sig en god smakbit. Se så fint jag lärt honom.


Matte säger att jag inte ska lära honom att tigga, men äsch... det ska ju alla hundar veta hur man gör, eller hur? Dessutom vet han redan hur man tigger, så då kan det ju inte heller vara fel att jag bara lär ut lite fler steg inom ämnet, visst?


Snart ska vi ut på vår sista runda för kvällen, sen är det återigen dags att ta upp lite plats i mattes och husses säng, hihi. 






 
 
Aamor

Aamor

3 december 2013 21:05

Självklart ska man lära ut det man kan men det kan vara så att du gör som du brukar och han härmar så ingen kan skylla på dig ;-)
Skönt att matte och husse börjar krya på sig.
Hoppas din matte fick lite täcke i alla fall, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 december 2013 21:58

Du har så rätt Aamor, ingen kan skylla på mig, hihi.

 
Kasper

Kasper

3 december 2013 21:56

Åh Laika, så tomt det blir när Max försvinner hem till sig. Tror du kommer att sakna honom jättemycket. Ni ser ju ut att trivas tillsammans som hatt i handske eller vad det nu är man brukar säga, kanske om nåt helt annat... det bara liksom kom för mig... :D

Hur som helst - ni är jättesöta och ser jättegoa ut tillsammans!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

3 december 2013 22:00

Jo, tomt kommer det nog att bli. Man är ju van att han finns här nu. Vi får nog se till att boka in lite dejter så att vi kan fortsätta ses ibland :)

 
Ludde

Ludde

3 december 2013 23:29

Ni ser ut som det perfekta paret! Snart har du väl lärt honom allt han behöver. Med lite tur får du kanske komma hem och bo hos honom någon gång också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

4 december 2013 19:42

Hihi, ja vi är bra på att gosa :) I natt fick vi springryck tillsammans också, så att matte och husse vaknade. Men vi hade jätteroligt ända till dom sa åt oss att sluta, hmpf..

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 december 2013 15:09

Laika! Du har väl inte en värmedyna från Royal Canin? Läste just på min hundfrisörs Fb sida. Där hade hon vidarebefordrat ett inlägg om en liten 10 månaders tik som vunnit en sådan på hundutställning. På vägen hem hade hon gnagt på den och fått i sig av gelén och blivit dödssjuk! 30 000 kr i veterinärskostnad men hennes liv stod inte att rädda:( Royal Canin har dragit tillbaka produkten samt ersatt hundägaren. Men här varnades ju för dynor som redan finns ute bland hundarna. Snälla Laika, be din matte eller husse kolla din dyna

Det vill BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

5 december 2013 20:49

Åhh, tack så mycket för varningen. Sånt kan man inte varna nog för många gånger om. Dock har jag ingen sån dyna och tur var. Jag har en klassisk människo-värmedyna från Biltema :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

5 december 2013 15:14

PS. Ni ser ut att ha det superduper tillsammans!

Ds.

http://Bellas dogblogg

Laika

5 december 2013 20:45

Hihi, det har vi absolut :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards