laikagumman

Direktlänk till inlägg 15 december 2013

Måndag imorgon

Av Laika - 15 december 2013 21:01

Ja... imorgon är det alltså måndag igen. Det där med helgerna förbryllar mig än... Hur kan de gå så fort men inte veckodagarna? Konstigt det där. Något jag nog aldrig kommer förstå mig på. En annan sak som jag har svårt att förstå mig på är vårt väder för tillfället, bara regn och åter regn. Hur mycket regn kan det egenltigen komma?


Jag sysselsätter mig inomhus, frågar om jag får öppna nåt paket men får nej som svar, suck...

Jag busar lite med matte, sprider ut mina leksaker och puffar till pläden i soffan innan jag tar en tupplur. Sedan har matte mage att fråga om vi ska gå ut i regnet när jag sover som bäst.


Va, sa du nåt matte? Det lät som att du ville gå ut?!


Nej matte, vi stannar inne och bara myyyyser, okej??!!


Matte tyckte att det i ärlighetens namn var en mycket bra idé och vi stannade inne en stund till. Sedan kom vi dock till det oundvikliga- att gå ut. Brrr, hemska tanke men så fick det dessvärre bli. När vi kom in igen frös jag så att matte fick bädda in mig på nytt. De här mysdagarna är bra trevliga men nu vill jag ha sol och en skogspromenad.


Kanske sista rundan bjuder på uppehållsväder i alla fall?

 
 
Melody

Melody

15 december 2013 21:59

Matte och jag längtar också efter solen! Lite fin vit snö, kan vi också tänka oss till jul. Men inte en enda regndroppe till vill vi ha!
Så söt du är när du myser i filten!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

15 december 2013 22:51

Tänk om det varit lite minusgrader, så mycket snö vi skulle ha haft då, med tanke på hur mycket det regnar hela tiden. Håller tassarna för en vit jul även om precis allt talar emot det.

 
Kasper

Kasper

15 december 2013 22:09

Men lilla gumman, du ser ju verkligen alldeles frusen och ynklig ut! TUR att du blev så fint inbäddad när ni kom in!

Regn här också, så ALLT faller åtminstone inte ner hos dig. Hoppas vi får sol snart, både du och jag!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

15 december 2013 22:50

Sicket elände detta är alltså, hur ska det bli med min vita jul tro? Verkar som att det bara kommer mer och mer regn ju.

 
Ludde

Ludde

15 december 2013 22:24

Det är nog inte nån som har lust att vara ute i sånt här väder. Matte ska handla julklappar imorgon så husse och jag stannar nog inne och bakar pepparkakor hela dagen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

15 december 2013 22:49

Mums, pepparkakor det är jag bra på att äta upp :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

16 december 2013 06:13

Det är riktigt grått, blött och tråkigt väder hos mig oxå. Det blir väldigt korta promenader, kan jag berätta! Så mysigt du har det i filten, Laika.

BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

16 december 2013 19:05

Samma här, verkligen :) Och mysa i en filt kan man inte göra för ofta ;)

 
Aamor

Aamor

16 december 2013 19:04

Nä fy för att gå ut när det regnar hela tiden. Det är mycket skönare att ligga och mysa i värmen.
Om vi alla går samman och ber om lite sol eller i alla fall att de stänger den förbaskade vattenkranen där uppe så kanske vi går ut med glädje.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 december 2013 19:06

Det tycker jag absolut att vi ska göra för så här kan vi ju inte fortsätta ha det ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

17 december 2013 19:10

Förstår att du hellre stannar inne och myser i pläden när vädret är så trist. Vi håller också tassarna att solen snart tittar fram igen.
Jättefina mysbilder på dig!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

17 december 2013 21:10

Ja, jag bara fortsätter att vara inne och mysa :) Ut går jag ju så klart men inte med glädje. Vi får sysselsätta oss inomhus istället. Leta godis, leka med nallarna osv :D

 
Kim

Kim

17 december 2013 19:12

Att gå ut är ju livet bästa krydda. Blir du aldrig nödig?

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

17 december 2013 21:09

Usch och fy, känns som att jag är ute hela tiden... Hihi. Nödigheten är det sällan någon fara med, speciellt inte om det regnar. Då håller jag mig så länge jag behöver ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards