laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 december 2013

En liten Nisse...

Av Laika - 21 december 2013 21:12

Här julbakas, fixas och pyntas det. Ute regnar det men inne har vi full julkänsla. Jag har tassat runt och hållit koll på... ja kolla in själva...


Ser ni vår lilla Nisse? Matte upptäckte inte honom förrän hon tittade på bilderna hon tagit av mig. Han är en liten linslus vår lilla Nisse.


Ja, nu har han äntligen kommit säger matte, men jag vet att Nisse redan varit hos oss de senaste två veckorna. Han har fullt sjå med sitt och jag hjälper gärna till att hitta på lite hyss med honom. Matte frågade mig om det är därför jag varit så sugen på pepparkakor i dagarna, för att jag lämnat över dom till Nisse. Så klart att jag har, en till Nisse, en till mig. 


Kvällens middag blev tacos och som jag åt, mums vad det är gott. Inte alls juligt men här har det blivit lite av en tradition att äta tacos mitt i julstöket, allt innan det börjas med all julmat och annat gott som hör julen till.


Ska dessvärre ladda för en regnig promenad alldeles strax... fryser av bara tanken, men matte har lovat mig en varm dusch efteråt :)


 
 
Melody

Melody

21 december 2013 21:44

Här har det också regnat och stormat hela dagen!
Jag är duktig på att springa runt och busa inomhus, men någon Nisse
att leka med har jag inte fått! Men med lite tur ska nog kunna hoppa upp
och plocka ner en garntomte från granen som står precis
bredvid min korg! Hoppas du får en solig söndag.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 december 2013 19:37

Vet du? Vi fick en ganska solig söndag :) Blåste attans mycket, men regnet slapp vi :D Hurra för det måste jag säga.
Hihi, får se om du får tag på en egen liten Nisse då :D

 
Aamor

Aamor

21 december 2013 21:56

Gott med lite annat än julmat, speciellt efter helgen säger matte.
Nä men en sån söt liten Nisse som står där och gömmer sig hos dig. Hoppas han kan hjälpa dig att få så mycket gott som det går nu för han måste ju också ha lite, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 december 2013 19:35

Ja, hihi, vi gottar på så mycket vi bara kan. Jag kan nog aldrig tröttna på julmat, alla köttbullar och korvar, pepparkakor som jag kan få äta :D

 
Ludde

Ludde

21 december 2013 23:28

Va kul att din matte fick med Nisse på bild! Han måste älska att få äta pepparkakor tillsammans med dig! Du får ge honom några extra som han kan ta med hem till Greta även om hon säkert har bakat egna också! Hälsa honom från mig och önska honom en riktigt God Jul... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

22 december 2013 19:34

Nisse hälsar varmt tillbaka :D Han har fått så många pepparkakor utav mig att han fått med sig en hel massa hem till Greta.

 
Kasper

Kasper

22 december 2013 00:20

Så roligt att få se Nisse igen!! Klart han måste komma och hälsa på dig, så här till jul. :)
Hoppas han har det bra annars också. Precis som du har. Söta, fina Laika!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

22 december 2013 19:32

Han har det bra hälsar han :) Ätit för mycket gröt för att vara bra för omfånget på magen kanske, men jag har sagt att nissar ska vara lite runda om magen :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards