laikagumman

Alla inlägg den 28 december 2013

Av Laika - 28 december 2013 11:11

Vad dagarna går fort, julafton är förbi och snart är det ett nytt år på ingående. Dessa dagar har varit fantastiska med härligt sällskap, god mat och mina paket under granen innehöll både leksaker och gottis.


På självaste julafton fick jag äran att börja öppna paket.


Spännande grejer det här, vad är det jag har fått egentligen?


Åh, en gosegris

 


Jag fick en fin liten humla också. Den är helfestlig. Tittar ni noga kan ni se två godispinnar som jag också fick i ett paket, men dom fick dröja innan jag åt upp för först måste ju mina nya gosedjur invigas.

 


Min fina E och jag, vi är båda tomtenissar.


Jag har inte bara öppnat julklappar och invigt mina egna, jag har hjälpt husse att inviga hans nya duntäcke också. Puffar helt perfekt runt kroppen och håller värmen mycket bra.


Efter en dag fylld med spänning och god mat dukade jag helt enkelt under bordet av utmattning, ja i alla fall en halvtimme eller så.


De lediga dagarna vi haft har varit fyllda med mys och god mat och en hel del promenader. En massa lek med mina nya leksaker ska vi inte glömma bort heller, dom är verkligen roliga att jaga ifatt.


Något annat spännande och jätteroligt är att jag vunnit en fin utmärkelse: Veckans gladaste hund i tävlingen som Oticurant skapat. Ovanför bilden kan ni se juryns fina motivering :)

Vi vinner ett presentkort på Hööks för 500kr. Årets regnväder bjuder nog in till köp av en ny regnkappa tycker matte och jag tänker inte göra annat än hålla med. Så länge jag kan hålla mig torr från alla regndroppar så blir jag glad.

För övrigt ska vi nog också prova på detta med Oticurant pulvret som man ska hälla i öronen, om ni också är nyfikna kan ni läsa om oticurant på deras hemsida: www.oticurant.se


Nu när det inte regnar ska vi passa på att gå ut på en längre promenad, jag hoppas jag får med matte ut i skogen men hon tvekar för hon säger att hon inte vill få några fallande grenar i huvudet så som det blåser ute idag. Men kanske kan vi i alla fall ta oss förbi hästgården :)


God fortsättning på er mina vänner!       


   

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards