laikagumman

Alla inlägg under december 2013

Av Laika - 3 december 2013 20:08

Nu börjar de tvåbenta här hemma krya på sig, matte har bestämt sig för att åka och jobba imorgon igen. Lite snorigt och halsont kan man leva med säger hon. Febern är i alla fall som bortblåst nu och det är förstås bra. Jag fortsätter att vara gästvänlig eftersom Max fortfarande är kvar, men hans besök börjar lida mot sitt slut och vi som är så bra vänner passar på att mysa så gott vi kan. Helst ligger vi i mattes och husses säng och tar så gott som all plats, hihi. Så här låg vi och sov i natt när matte försökte sno tillbaka sitt täcke.


Måste berätta att Max ju tar efter mig en del. Nu har han fattat vinken med att man ska med ut i köket när matkassarna kommer hem. Sitter man dessutom fint kanske man kan få sig en god smakbit. Se så fint jag lärt honom.


Matte säger att jag inte ska lära honom att tigga, men äsch... det ska ju alla hundar veta hur man gör, eller hur? Dessutom vet han redan hur man tigger, så då kan det ju inte heller vara fel att jag bara lär ut lite fler steg inom ämnet, visst?


Snart ska vi ut på vår sista runda för kvällen, sen är det återigen dags att ta upp lite plats i mattes och husses säng, hihi. 






Av Laika - 1 december 2013 18:27

Julen står för dörren men snön den lyser med sin frånvaro. Jag som gillar snö, framför allt skaren som är är så rullvänlig. Antar att vi får vänta ett tag till, om det ens kommer någon snö alls. Kolla bara vilket fint väder vi hade i morse. Fast det förstås, frosten låg vit lite här och var på morgonkvisten så det kanske bådar gott ändå. 


Både matte och husse känner sig lite krassliga, men jag och Max mår kanon och vi hade båda spring i benen i morse. Vi drog mycket bestämt framåt och hade gärna sett att promenaden blev längre än vad den faktiskt blev. 


Kan informera också att det bara var morgonpromenaden som var trevlig, det blåser något enormt här nu och vem vill gå ut då? Något betydligt trevligare är ju att det är första advent idag. Julpyntet är där det ska vara och ikväll blir det hemlagade hamburgare till middag. Till adventsfikat ska matte och husse dricka sin varma choklad med pepparkakskryddor och apelsingrädde på toppen. Till det blir det en lussebulle och pepparkakor. I min mage hamnar det bara pepparkakor, ja hamburgare också förstås. Tror Max också välkomnar hamburgare. 


Imorgon ska vi ta hand om matte och husse lite extra som båda blir hemma och kurerar sig. 


Glad första advent på er alla vänner.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards