laikagumman

Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Vaktat mattes familj

Av Laika - 13 januari 2014 19:41

Fick en riktigt skön sovmorgon för att vara måndag, eller ja... för det mesta är ju matte ledig på måndagar men den här veckan är hon ledig på onsdag istället. Idag började hon inte förrän klockan 12.00 så vi gosade och hade världens mysmorgon. När vi var på väg ut tog matte vinterselet och min vinterkappa. Jag blev lite tveksam till om det skulle vara regn och kallt ute men bestämde mig för att följa med ändå, det var ju trots allt inte regnkappan hon tog fram. När vi kom ut såg jag att det hade kommit mer snö under natten och sedan kände jag även hur väldans kallt det var, -10 grader. Tur att jag fick på mig min vinterkappa.


Vi gick till bilen och här tycker matte att jag är så tramsig. Medan hon skrapar rutorna på bilen står jag hellre utanför utan att frysa än hoppar in i bilen och håller värmen, men hoppar jag in i bilen fryser och skakar jag något så fruktansvärt fast bilen står på och värmer upp sig. Men det är bara en principsak, fast matte inte förstår varför ;)


Hemma hos mina matteföräldrar har jag sett till att ha det riktigt bra. Är man gammal som jag och dessutom älskar värme så är detta helt rätt plats att befinna sig på- framför brasan.


Jag sov så gott när matte kom att jag knappt orkade följa med hem, men som tur är ska jag ju dit imorgon igen så jag kan ju alltid be om lite eld och värme då med. Här hemma tar jag nu husses duntäcke som min värmehållare, hihi. 


Matte har sagt att jag ska friseras lite på nosen och under hakan nu ikväll, fast först ska vi bara gosa. Kanske somnar vi till och rentav missar det vi tänkt göra... jo, lite sömnig är jag nog allt ;)





 
 
Aamor

Aamor

13 januari 2014 21:33

Det är inte lönt att våra mattar lägger ner för många funderingar på varför vi gör som vi gör för som du sa det är en principsak, hihi!
Bra att du har många olika värmekällor, husse kan ta ett annat täcke eller dela med sig 70% till dig, minst!

Nospussar

http://Aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 januari 2014 23:06

Hihi, precis Aamor, det tycker jag verkligen är en rättvis fördelning av täcke, hihi.

 
Melody

Melody

13 januari 2014 22:03

Även en ungdom som jag gillar att ligga framför brasan! Men lyser solen så ligger jag gärna i fönstret och myser i värmen! Men inte ska du stå ute och frysa när din matte skrapar rutorna! Jag har ju med mig mitt fårskinn ut till bilen, så jag har alltid bråttom in och lägga mig på det!
Hoppas du får en skön dag i morgon också framför brasan!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

13 januari 2014 23:03

Ja, jag har ju värmedyna i bilen men av ren princip så ska jag inte ligga på den förrän vi åker och det med basta... fast klart att det är jobbigt att stå ute och frysa förstås.

 
Kasper

Kasper

13 januari 2014 22:17

Att ligga framför kamin är toppen! Det gör jag varenda dag, och matte sitter ofta i fåtöljen framför. Läser eller stickar.
När det är så här kallt ute eldas det massor. Hela tiden.
Du ser ut att ha det skönt där, på dynan. Jag ligger bara på matta, jag.
Det där med principer - jag har märkt att mattar är oerhört dåliga på att fatta såna! Dom måste ha en helt annan definition på "princip" än vad vi har. En totalt fel, alltså. Till exempel när det gäller principer om godis... ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 januari 2014 23:02

Måste vara nåt hos det mänskliga släktet kanske, att inte förstå principer då...

 
Ludde

Ludde

14 januari 2014 10:01

Skönt att vinterkläderna kommit fram för då är nog den värsta slaskperioden slut! Ser väldigt skönt ut där hos matteföräldrarna! Inte riktigt samma sak med ett duntäcke men det går ju i nödfall... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

14 januari 2014 19:48

Precis, duntäcket får väl duga i brist på riktig värme från en brasa :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

15 januari 2014 15:12

Ibland bara KÄNNER man för att göra saker på ett visst sätt, och trivs man med det så ska man också få göra det, även om vissa inte förstår sig på det :-)Och din matte är ju så snäll och klok att hon låter dig göra som du vill <3
Hoppas du får en riktigt skön brasa i dag också!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

15 januari 2014 16:35

Jag är nog den som är mest envis även om matte skulle vilja hävda motsatsen, allt för att jag inte ska tro att jag har övertaget... men det gör inget, jag vet ju ändå att jag har det, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards