laikagumman

Alla inlägg den 15 januari 2014

Av Laika - 15 januari 2014 16:35

I natt vaknade matte, antagligen var det för att hon snarkade så högt. När hon då öppnade ögonen upptäckte hon att jag låg två centimeter från hennes ansikte. Jag hade på något konstigt sätt halkat över från husses sida av sängen till mattes och hamnat på hennes kudde, på hennes täcke och precis intill hennes ansikte. Det var säkert därför hon snarkade så högt att hon vaknade, för att hon sov så tryggt när hon kände doften från mig, visst? :)


Jag håller för övrigt värmen i husses säng till dess att han kommer hem, för nu är han och besöker sjukhuset i några dagar eftersom han slitit av sin hälsena. Så med andra ord har jag en hel sänghalva för mig själv, ja det vill säga när jag håller mig på den sidan, hihi.


På mattes lediga dag bestämde vi oss för en långpromenad. Vi tog på oss och gick ut. Kolla så bra nytta jag har av min varma kofta nu när det är så kallt ute. Här står jag och väntar på att hissen ska komma ner till bottenvåningen så jag kan rusa ut och snöbada lite, om snön ligger kvar förstås...


Pust, jo det gjorde den. Vilken tur! Snööööbaaaad...


Finns ingen tid att spilla när det kommer till att rulla i snön. Vi hann ju komma ut från porten och det är ju det viktigaste.

Åhh, så härligt detta är.


När jag var klar frågade matte mig om vi skulle gå vidare. Jag funderade på vilket håll vi skulle gå åt, dit eller...


...eller hit...

 

Jag valde att gå hitåt. Då går vi alltid förbi hundrastgården men idag fanns där inga kompisar. Så typiskt.

När vi väl kom in igen gosade vi, sedan stekte matte upp pannkakor och jag fick en till lunch. Det gav mig en massa ny energi så att jag orkade med ut på ännu en promenad när matte ville motionera. Vilken tur att hon har mig, jag som ser till att hon får den dos av motion hon behöver.


Ikväll kanske husse dessutom kommer hem, annars får vi vänta till imorgon. Undrar vad han tycker om sin nya säng när han kommer hem? Jag har bestämt ett byte, hans säng mot min bädd :D Jag tycker då att det är ett väldigt bra byte så skulle inte se att han har så mycket att klaga på han heller, hihi.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards