laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 januari 2014

Små måsten

Av Laika - 28 januari 2014 15:32

Matte är ledig idag så vi har passat på att göra en del måsten. Inte för att jag har några måsten, inte mer än att få godis... det absolut viktigaste man kan komma på förstås. Husse är ju hemma med sin hälsena och kommer att vara ett bra tag framöver. Så när matte är ledig får de hitta på sådant som måste göras med bil eftersom husse inte kan köra bil så länge hans ben är inslaget.


Vi har passat på att gå på några promenader också, lite kyligt ute idag så på med tröjan och ut och snöbada :)


Det blåser fortfarande helt otroligt så helt mysigt är det inte ute, men snön har samlats i stora vallar på sina ställen och genom dom är det hur kul som helst att springa.

Till efterrätt idag vet jag att jag ska bli bjuden på locket från mattes semla, mums. 


 
 
Ludde

Ludde

28 januari 2014 18:43

Perfekta tröjan i sånt här väder. Den sitter fint och klär dig verkligen. Jag tror att din matte är jättestolt över att ha finaste hunden när ni går ut. Mumsigt med locket... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

28 januari 2014 19:08

Matte hälsar att hon är jättestolt över mig :D Locket smakade såååå gott :)

 
Melody

Melody

28 januari 2014 19:10

Här har vi snö som fastnar i pälsen! Brr… säger jag bara! Visst hade Shakira och jag riktigt roligt när vi jagade varandra i snön, men på vägen hem var det inte kul.
Matte fick bära mig i sin jacka, så nu sitter både hon och jag under en filt!
Hoppas du fick lite grädde på locket!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

28 januari 2014 19:18

Matte gillar semlor med lite grädde så mitt lock brukar ha ganska mycket grädde och det smakar ju så fantastiskt gott :D
Hoppas ni blir varma snart igen :)

 
Aamor

Aamor

28 januari 2014 19:24

Skönt att få gjort några måsten för dina tvåbenta men som du sa har inte vi så många måsten, godis, vila, gos och mat (ibland)
Hoppas din husse snart blir bättre och hoppas han inte har ont.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 januari 2014 21:30

Husse hälsar att han inte har ont så det är ingen fara med honom, tack för omtanken :)
Precis, våra måsten är mycket roligare än deras...matte säger att städa också är ett måste. Låter ju hur tråkigt som helst.

 
Kasper

Kasper

28 januari 2014 22:13

Snö är helkul, men det är inte blåst! För då vill matte nästan inte vara ute alls!
Våra måsten är både viktigare och roligare än våra mattars. Nödvändiga faktiskt.
Stackars mattar, dom har mycket kvar att lära sig...!! ;)
(Skönt att din husse i alla fall inte har ont!)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

28 januari 2014 22:39

Ja, visst har dom? :D Jag gillar våra måsten...jag kanske ska byta med matte och husse en dag så kan de få se att deras måsten är lite onödiga... att man klarar sig utan dom, för visst gör man det?

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

29 januari 2014 16:40

Vädret är verkligen hemskt, tur du har din varma, fina tröja när du tassar ut <3 Håller tassar och tummar att husse hälsena snart blir bra!
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

29 januari 2014 19:41

Det är inte utan att till och med jag som är snöälskare börjar längta till varmare dagar, jag vill ju cykla med matte och sola i gräset :D

 
Kim

Kim

30 januari 2014 08:03

Stackars din husse!
Vilken sexig tröja du har. Och snygg färg. Mycket kvinnligt!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

31 januari 2014 22:20

Åh, nu blir jag ju generad, hihi. Tur att det inte syns för all min päls i ansiktet :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards