laikagumman

Direktlänk till inlägg 5 februari 2014

Sushi-lunch

Av Laika - 5 februari 2014 16:30

Vet ni vad? Det börjar ju ljusna ganska ordentligt där ute, de sena eftermiddagspromenaderna bjuder inte längre på mörker. Nu blir man ju med ens piggare, bara så där. Jag vill bara gå och gå medan husse haltar fram med mig när matte jobbar. Idag har matte dock varit ledig så vi har rört på oss lite mer. Men inte nog med den glädjande nyheten om att det ljusnar, en annan sak är att jag fick en riktig smarrig lunch idag. Egentligen äter jag ju inte lunch men nu var matte ledig och så fick hon för sig att handla sushi till sig. Jag lägger alltid beslag på två bitar, en med tofu och en med räka. Mina absoluta favoritbitar.


Meeeh matte, kan du sluta fota nu så jag kan få äta! Snälla, innan jag somnar...eller svälter ihjäl!!

 

Tofubiten hann jag ta en smygbit från som ni säkert kan se, hihi


Efter ljusa promenader, sushi till lunch, mer promenader och lek så väntar middagen och kvällsrundan några timmar efter det. Tror bestämt att jag ska vila till dess, i alla fall tills det börjar lukta gott från köket :)

 
 
Ludde

Ludde

5 februari 2014 17:02

Men! Tänk att du äter sushibitar! Det trodde jag bara japanska hundar som Kasper åt! Vet inte om jag skulle våga äta någon sådan själv. Jag tror inte att wasabi är något jag gillar... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

5 februari 2014 21:55

Nej wasabi vet jag inte ens vad det är, eller jo...fast matte gillar inte wasabi så hennes sushibitar innehåller inga, därför har jag aldrig ätit något sådant. Matte säger att jag inte skulle gilla det ;)

 
Aamor

Aamor

5 februari 2014 18:57

Visst är det härligt att det är ljusare om dagarna, vi har märkt det både på morgon och kväll.
Kan det vara nått att äta? Jag har fått nosa när matte ätit men jag vänder baken till eller fnyser åt det, hihi!
Du får ta det lugnt med husse nu när han är lite invalidiserad men lite motion är det bra att du drar ut honom på - i lagom dos!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

5 februari 2014 21:54

Ja, men det är ju så gott. Husse gillar det inte så han åt revbensspjäll så jag fick liksom två luncher, för jag smakade av honom med, hihi.

 
Melody

Melody

5 februari 2014 19:59

Visst är det härligt att dagarna blivit längre! När dessutom solen tittar fram, då blir det fart på min matte! Men jösses vilken lunch du fick idag!
Jag som går förbi en Sushi restaurang varje dag utan att få en enda bit! Här måste det bli ändring på menyn!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

5 februari 2014 21:53

Men verkligen du :) Du som äter allt skulle nog gilla en god räka med ris i magen :D

 
Berit E

Berit E

5 februari 2014 23:32

Jag har aldrig smakat sushi, fast jag är en jappe!! Matte köper det aldrig, är inte alls förtjust. Och det drabbar förstås mej... Typiskt!
För övrigt tycker jag att du planerade din dag helt perfekt, och här är vi också glada att dagarna blivit längre!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

6 februari 2014 20:32

Nej men det trodde jag att du hade gjort :) Trodde att det var du som kommit på hela grejen till och med ;)

 
Kim

Kim

6 februari 2014 08:39

Suchi, va tusan är det nu för något?
Jag frågade matte, men hon säger att det inte är särskilt gott.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

6 februari 2014 20:35

Ja, det är nog rätt delade meningar om den där maträtten, här är det bara ena halvan av familjen som äter sushi och så jag då :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

6 februari 2014 17:26

Så kul att du gillar sushi, du är verkligen en modern och vidsynt skällis :-) Låter ju inte så dumt med räkorna men tofu vet tyvärr varken vi eller matointresserade matte vad det är :-)
Visst är det skönt att dagarna har blivit så mycket längre nu!
Tassklappar
PS Du måste tassa in och kolla på alla stora förändringar i vår blogg!

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

6 februari 2014 20:34

Det ska vi genast undersöka närmare :D

 
Edith

Edith

6 februari 2014 19:33

Du är så supergullig när du poserar framför din sushi. Men kan det vara gott?

http://parisercollie.blogg.se

Laika

6 februari 2014 20:33

Åh ja, det är så jättegott :D Fast sjögräset kan matte få äta själv även om en och en annan bit ändå åker ner i magen beroende på hur hungrig jag är, hihi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards