laikagumman

Direktlänk till inlägg 10 februari 2014

Vaktat bilen

Av Laika - 10 februari 2014 19:15

Idag tömde matte näst intill hela sovrummet. Ett tag trodde jag att ingen av oss skulle få sova där inne igen, men så visade det sig att hon bara skulle byta ut den gamla sängramen mot en ny, precis likadan som den gamla. Detta för att husse inte skulle trilla i golvet då sängramen gick sönder på hans sida av sängen. Husse klappade mig och sa att jag inte får ligga så mycket på den sidan... Hmpf, inte skulle väl fjäderlätta jag få en säng att vilja braka heller.


När allt väl kommit på plats igen åkte vi för att köpa lite färdigmat, det var vi absolut värda efter den uppoffringen vi gjorde. Jag hjälpte ju till hur mycket som helst med sängen, därför röstade jag för kebab till middag. Dessvärre ledde detta till att vi blev tvungna att ta oss ut... i regnet. Jag har försökt undvika det vädret hela dagen, men för kebab kan jag väl offra mig lite.


Matte sprang in till affären och handlade maten medan jag vaktade bilen.


Nu har jag vaktat bilen i flera sekunder matte, får jag min bilgodis nu?

 

Jag fick min bilgodis och sedan åkte vi hem för att äta lite onyttigt, men för att ge matte mindre dåligt samvete för så god mat passade jag på att leka med henne efter maten. Det blev hon mycket glad för :)


Eftersom jag åt min middag vid fel tid, alldeles för tidigt som det faktiskt blev så var jag ju hungrig när det blev dags för min riktiga middagstid. Matte sa att jag inte kunde vara hungrig, men vadå...jag brukar ju alltid äta middag vid den tiden. Inte spelar det väl roll att jag råkat äta för tre timmar sedan. Jag tassade efter matte och pep, letade efter godis att äta och beklagade mig lite för husse. Det hela slutade med att jag fick en torkad kycklingfilé-godis. En sådan får jag jobba lite med och det gjorde mig nöjd och belåten :)


Nu lyssnar jag efter regndropparna...när jag inte hör dom mer så kan vi gå ut på min kvällsrunda.

 
 
Ludde

Ludde

10 februari 2014 21:07

Nej, jag tror verkligen inte att en säng skulle kunna braka ihop för att DU ligger där! Snarare tvärtom! Både husse och jag tycker likadant som du när det gäller middag! Klart att man är hungrig när det är middagsdags oavsett vad man ätit precis innan! Skönt att du har förstående människor så du slapp svälta ihjäl... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

10 februari 2014 21:59

Precis :D Hihi
Ja, inte hade jag låtit dom sova i alla fall om jag inte fått mer mat, det är en sak som är säker ;)

 
Melody

Melody

10 februari 2014 21:27

Kebab har jag aldrig smakat, matte har något dåligt minne av en kebabmåltid när någon stjälpte en Fanta i hennes mat och efter det smakade det inget vidare.
Jag ska se om jag kan övertala henne att göra ett nytt försök för jag vill provsmaka allt som finns. Så duktig du är att vakta bilen och så himla söt du är.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

10 februari 2014 21:58

Man ska provsmaka allt som finns :D Variation gör alla glada, sen kan man ju välja vad man ska tycka om och inte förstås :D

 
Aamor

Aamor

11 februari 2014 18:15

Jag trodde matte gjorde plats så att du kunde få en ramp upp till sängen, hihi! Kanske hade den inte gått sönder om du sluppit hoppa upp i den eller du har "hiss" - nä vänta du har ju trappa.
Är man hungrig ska man äta!!!!!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 februari 2014 19:21

Hihi, attans också. Den skulle jag ju tänkt på Aamor. Ska nog ta upp det med matte ändå, att sängen säääkert skulle hålla mycket bättre om jag slapp hoppa upp i sängen med hjälp av min lilla trappa. En ramp går man ju bara upp med, där finns väl inga hopp?! :D

 
Kim

Kim

12 februari 2014 08:07

Du får nog locka ut husse på längre promenader, så han inte tynger din sida av sängen så mycket.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

13 februari 2014 20:12

Hihihi, det ska jag absolut hälsa honom :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

12 februari 2014 15:41

Klart det inte är ditt fel att sängen brakade ihop. Typiskt tvåbeningar att försöka skylla på oss när alla vet att skulden ligger hos dem. Låter delikatt med kebab, och klart att du måste ha din middag ändå, hur skulle du annars klara dig från att svälta ihjäl? :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

13 februari 2014 20:14

Jag visste att två eller ja en matälskare skulle förstå mig :D Jag kan nog äta hur mycket som helst och lite när som helst :)

 
Aamor

Aamor

12 februari 2014 18:34

Nä inga hopp när man har ramp, hihi om man nu inte vill hoppa ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 februari 2014 20:11

Njää, hoppen kan jag egentligen vara utan ;) Undrar om jag ska låta bli att hoppa... för då kommer jag ju inte upp ens med den lilla trappen jag har. Då kanske hon måste ge mig en snygg ramp :D Du har det allt lite extra bra Aamor :D

 
Edith

Edith

13 februari 2014 11:34

När ni hade jobbat så mycket med sängen var ni väl värda er kebab. Låter supergott!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

13 februari 2014 20:10

Ja, det var jättegott :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards