laikagumman

Alla inlägg den 18 februari 2014

Av Laika - 18 februari 2014 11:10

Jag vaknade pigg och utvilad, matte likaså. Dessutom berättade matte för mig att hon är ledig idag, tjohoo. Upp med persiennerna och gardinerna och se där.... ett ljusklot på himlen som bländar, solen kallas den visst. Vilka vårkänslor. Vi skyndade ut för att njuta av solens strålar.

Med spring i benen efter dagar med kortare promenader fyllda med motsträvan från min sida var det mycket skönt att få en så fin och härlig dag som denna. Vem vill liksom gå på långpromenad i regnväder? Ja, matte kanske men inte jag inte.


Jag läste lite nyheter längs med vägen.


Sedan skyndade jag mig vidare, njutandes i solskenet.

 

Jag voffade till matte att jag nu till och med kan godkänna en vårklippning, men matte säger att det ska bli kallare igen och några fler dagar med regn och snöblask. Vilken tur att vi fick den här fina soldagen då. Så med andra ord, ingen vårklippning än, bara en liten toppning av pälsen. I alla fall enligt matte. Vi vet ju alla hur det gick med svansen, eller hur? Hihi.


Nu ska vi vila och gosa lite, matte ska baka sen och därefter får vi allt ta en till långpromenad. Kanske kolla hur vår skog ser ut nu när nästan all snö är borta.


Sedan måste jag bara få visa det här :)

 

Den kommer från söta Bella och jag tackar självklart allra ödmjukast, vad roligt.

Jag ger kärlek tillbaka till er alla och älskar innerligt att få läsa vad ni hittar på om dagarna :)


Solskenskramar på er :D


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards