laikagumman

Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Laika - 4 mars 2014 14:28

Nu är den här, våren alltså. Matte och jag hittade krokusar som snart slår ut i blom och det om något är väl ett säkert vårtecken. Hade jag inte fått bestämma att vi skulle gå ner till min å och sedan fortsätta in i skogen så hade vi inte vetat om att det är vår ute, för då hade vi missat krokusarna.

 


Eftersom matte är ledig idag hade vi inte bråttom någonstans och promenaden blev en riktig njutarpromenad. Jag kände mig som lejonkungen när jag stod och tittade ut över min å där uppe på höjden.


När vi väl fortsatte promenaden in mot skogen läste jag lite roliga nyheter längs med buskarna. Efter en kortare runda i skogen gick vi förbi hästgården och hem den vägen. En häst gnäggade åt mig, tror den berättade att det var gott hö som den åt. Kanske ville den bjuda på lite hö? Nej, tack... hö är inte min grej, men det är semlor däremot. I alla fall locket med lite grädde och eftersom det är fettisdagen idag blev det självfallet en bit semla.


Har man då myst på en lång morgonrunda med nästan en timme ute och sedan fikat semla på det, så blir bädden perfekt. Matte väcker mig säkert sen om jag råkar somna djupt, för ut ska vi ju igen. Då vill jag nog gå förbi rastgården och kolla om jag har några kompisar att leka med. Träffade förresten på mina collie-kompisar Ninjo och Kotten i går. Skönt att veta att där finns andra hundar ute än bara jag ;) Blev ju orolig där ett tag, hihi. 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards