laikagumman

Direktlänk till inlägg 2 april 2014

Hålla utkik

Av Laika - 2 april 2014 19:44

Idag har jag gått iväg med husse och kollat in vattennivåerna vid min å. Ingen större förändring där. Inte hade vattnet heller blivit varmare. Jag doppade bara tassarna lite och sedan satte vi oss på bänkarna intill och njöt av solen. Det har egentligen inte varit vidare varmt idag men vid bänkarna sken solen på oss och det var lä så nog kunde vi allt njuta lite i alla fall.


Jag tröttnade snabbare än husse och började hålla koll på läget runtomkring.

Kanske skuttar det en ekorre bakom ryggen på mig, tänk om jag skulle missa det...

 

Sådan lycka hade jag dock inte så jag ville fortsätta vår runda och det ville husse med.

På eftermiddagen mötte vi matte som kom cyklandes hem från jobbet. När hon åt en smörgås innan middagen tyckte jag att det inte var mer än rätt att jag också fick äta lite smörgås innan middagen så vi delade på hennes knäckesmörgås.

 
 
Ingen bild

Melody

2 april 2014 21:48

Så söt du är på alla foton!
Det vore inte så dumt att få vara med och dela på en knäckemacka!
Ha det gott!
Puss från Melody!

Laika

3 april 2014 10:49

Det är gott med knäckemacka, fast det måste vara smör på. Annars är jag inte intresserad, hihi.

 
Aamor

Aamor

2 april 2014 23:08

Hoppas din å får lite varmare vatten snart!
Synd att du inte fick se mån ekorre för de är roliga att titta på. Mina matteföräldrar har som kommer och äter vid fågelbordet.
Så duktig din matte var som cyklade till jobbet ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

3 april 2014 10:48

Visst är dom roliga dom där ekorrarna :D Jag kan titta på dom hur länge som helst :D Hade väldigt gärna nosat på en också, hihi.
Matte hälsar att det känns i cykelbaken ;)

 
Kasper

Kasper

3 april 2014 19:43

Vet du vad - mina katter som jag tycker så mycket om, dom tycker också om ekorrar. :(
Dom fångar och äter upp dom!!!!
Just då tycker inte matte så mycket om katterna, men brukar trösta sig med att i stället får fler fågelungar leva. Ekorrar är visst ena riktiga rövare egentligen. Fast söta och roliga...
Sånt här är knepigt, tycker jag!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

3 april 2014 19:54

Ja, det är väl det som kallas naturens gång har jag hört... naturens gång hos mig är att få äta så mycket god mat jag kan...dock inte innehållandes ekorrar, hihi.

 
Edith

Edith

3 april 2014 19:56

Att sitta i solen och koppla av, det är livet. Det är klart att mattar och hussar ska dela med sig av sin smörgås till sina bästisar. Det är en lag enligt mig och Hilda.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

3 april 2014 22:00

Ja, det är verkligen livet :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards