laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 april 2014

Lediga

Av Laika - 7 april 2014 15:06

Matte är ledig hela veckan och så regnar det. Så trist, vi som ville vara ute massor och lata oss i den härliga vårluften. Det där regnet gillar varken jag eller matte att vara ute i. Husse däremot kan gå våra vanliga rundor fast det regnar, men han är ju inte riktigt klok. Bäst om jag håller mig till matte som förstår innebörden av hemskt regn. Med henne blir det bara korta rundor.


Vi latar oss inne istället. Jag kände för att busa lite, men orken tog liksom slut innan jag hann fram till nallen.

 


Ikväll väntar en dusch, nåja det är bra mycket bättre än regnet för duschen är i alla fall varm :) Imorgon ska jag få min efterlängtade vårklippning. Får se om solen vill titta fram då. Inte kan jag väl vårklippas om inte solen skiner heller.


Ska nog tjata på matte lite att jag kan få min middag tidigt idag, hihi. Det ska bjudas på revbensspjäll och bara tanken gör mig utsvulten ;)

 
 
Aamor

Aamor

7 april 2014 17:58

Tvi för regn! Samma sak hos oss och så dimmigt att man knappt ser sin bakdel när man vänder sig om, hihi!
Inte inte tog orken slut det måste vara en sån mexican standoff, vem ger sig först du eller leksaken, hihi!
Hoppas solen skiner på lilla dig i morgon när du ska bli vårfin!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

7 april 2014 18:43

Nej, har du också haft sånt väder, vad tråkigt. Ja, jag hoppas verkligen att solen skiner i alla fall lite imorgon.

 
Melody

Melody

7 april 2014 21:00

Nu har jag och matte haft ett allvarligt samtal med solen och sagt till den att den
ska skicka några varma strålar till dig i morgon. Här har vi haft 22 grader även idag och själv tycker jag det är i varmaste laget att gå på promenad då!
Puss från Melody

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

8 april 2014 10:37

Vi verkar alla fall ha uppehåll idag så kanske kommer även solstrålarna snart :) Ja, i 22 grader får man gå promenader lite i skuggan :)

 
Ludde

Ludde

7 april 2014 23:12

Det blir nog bäst att hussen står för promenerandet så kan du och matten gosa hemma under tiden. Ska bli trevligt att se din nya frisyr... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 april 2014 10:35

Jag tycker också att det låter som en väldigt bra idé :)

 
Kasper

Kasper

8 april 2014 13:06

Hos mig tycker vi lika illa om regn, allihop! Ingen vill vara ute i det, så det blir rätt mycket inneliv just nu.
Regna ska det göra på nätterna - hur svårt kan det va´ att ordna det så?? Egentligen!
Jag tycker det ser ut som om du ville ha en liten pratstund med nallen, innan buset satte igång. Kanske komma överens om spelreglerna :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 april 2014 21:14

Hihi, jo det där med spelregler är viktigt :) Så länge jag vinner är allting okej.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

8 april 2014 15:37

Visst är det trist när allt är grått och blött! Vi skulle egentligen tassat ut på gården i helgen men matte tyckte att det var för dåligt väder. Så vi sköt upp det till nästa helg - inte helt fel tycker vi ute-fegisar, hihi... :-)
Ska bli kul att se dig i din nya frisyr! :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

8 april 2014 21:14

Ni gör helt rätt i som väntar till bra väder innan ni ger er ut. Det är ju viktigt att man får en bra uppfattning om det där "ute". Då får ju också vädret visa sig från sin bästa sida tycker jag :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards