laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 april 2014

Vårskruden är på

Av Laika - 8 april 2014 21:15

Idag kom så den stora friseringsdagen hos min nya frisör. Vi åkte dit med bil och allt kändes väldigt spännande, men när matte skulle lämna mig där började jag tveka lite och prövade att skrika lite...ungefär som en gris sa matte. Tror ni att det hjälpte då? Att få höra mitt hjärtskärande skrik? Nej, matte klappade mig på huvudet och sa att jag skulle klippas och att hon snart skulle komma tillbaka. Så fort matte åkt blev jag tyst och jag var så snäll hela badning och frisering igenom sa frisören. Jag var så duktig att jag till och med blev finpiffad på mitt koppel efteråt.


När matte och husse kom tillbaka satt jag fint på friseringsbordet och väntade, poserade mina bästa poser för min frisör och undrade om inte hon skulle fota mig en massa. Ja, för matte brukar ju göra så. När jag sedan fick komma ner sprang jag fram till matte och husse och kramades lite. Sedan sprang jag tillbaka in i salongen, bara för att jag kunde.


Vi tackade för oss och sa att vi kommer tillbaka. Då fick vi veta att frisören ska flytta en bra bit bort. Så typiskt nu när det blev så bra. Men men, det får väl bli en liten bilresa de gånger jag ska klippas då. Matte brukar ju frisera mig mellan inlämningarna så det ska nog bli bra till slut.


Hur jag blev då? Jo... så här ser jag ut nu :)


Min svans går ju inte att se så bra nu, men oj vad den är fluffig och fin. Som den finaste dammvippan säger matte...vilken konstig liknelse. Förresten luktar jag hur gott som helst :)


Nu är jag riktigt kalasfin till på fredag :D

 
 
Ludde

Ludde

8 april 2014 22:59

Åh! Du ser ju ut som om du vore en prinsessa ju! Alldeles jämnt och fint! Jag blir riktigt avis men föredrar ändå att bli skamklippt av hussen framför att gå till en frisör! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 april 2014 23:48

Åh tack :)
Inte blir du skamklippt heller, jag tycker din husse sköter det där bra :)

 
Kasper

Kasper

9 april 2014 00:38

Ojojoj, så söt och fin du blev!!
Ser ut som ett riktigt litet gullefjun!!
Men du - visst kommer du väl ändå att vilja fortsätta rulla? ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

9 april 2014 11:35

Rulla... kan man ens sluta med sånt? ;) Hihi, det tror jag inte.

 
Edith

Edith

9 april 2014 10:53

Men Laika vad snygg du blev. Jag har aldrig varit hos någon frisör och inte Hilda heller. Matte brukar bada oss och kamma och borsta i det oändliga. Sen klipper hon mig lite runt tassarna så jag ska bli riktigt fin. Hilda har ganska kort päls så det räcker med en borstning.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

9 april 2014 11:37

Fast er landskapsdusch ute i det fria är verkligen något jag skulle vilja prova på :D Det känns nog tom lite lyxigare än att klippa sig hos en frisör :)

 
Aamor

Aamor

9 april 2014 18:02

Så fin du blev även om du var hur söt som helst innan också!
Det var väl typiskt att frissan skulle flytta men är det inte för lång bilfärd kan det ju gå bra ändå.
Akta dig nu så matte inte använder din svans som dammvippa, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

9 april 2014 18:44

Jo, det får allt bli en liten bilresa till henne de gånger jag ska klippas. Det sker ju inte så ofta ändå så det kan det vara värt.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

10 april 2014 10:02

Du är söt som en prinsesstårta, lilla gosehunden! Och så fint ditt koppel blev. Jag ska bli vårfin i nästa vecka och då ryker vinterpälsen, säger Matte.

Nospussar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

10 april 2014 11:54

Det är underbart skönt att bli av med vinterpälsen :) Jag känner mig som en ny hund varje gång, hihi. Springfnatt och ännu mer gräsrullande :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards