laikagumman

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Innedag

Av Laika - 9 april 2014 18:15

Jag vaknade ganska tidigt idag och fick väcka matte och säga åt henne att jag behövde gå ut...NU!!!

Vi skyndade ut och till min fasa regnade det hur mycket som helst. Jag gjorde snabbt det jag behövde och garderade mig även för en eventuellt regnig eftermiddag.


Matte väckte mig mitt i min skönhetssömn strax efter lunchtid och frågade om vi skulle gå ut på andra rundan. Jag vände mig om och fortsatte sova och matte hajade vinken. Dryga timmen senare kom hon igen och sa att vi skulle gå ut oavsett vad jag tyckte, bara en snabbis. Jag satte mig upp i sängen och tittade ut genom fönstret, lyssnade på eventuella regndroppar och det gick ju inte att ta miste om att det fortfarande regnade ute.


Det slutade med att matte bar ut mig till hallen, tog på mig min regnkappa och mitt sele. Medan hon tog på sig sina kläder hade jag redan flytt från hallen, så matte fick gå och hämta mig igen och bära ut mig till hissen. När vi kom ut gjorde jag det jag behövde på gräsmattan utanför huset. Matte ville gå lite mer, men det såg bara ut så här:

 

Jag gick inte att rubba. Enda vägen att gå var vägen in. Jag toktorkade mig på mattan när jag kom in för det regnade ju flera droppar på mitt huvud när jag var ute i dom två sekunderna. För mig kändes det i alla fall som en ren evighet innan jag fick komma in igen. Nu ska här bara gosas, jag har intagit husses duntäcke i sängen och den tänker jag inte lämna förrän jag hör att det slutat regna. Matte säger att det i alla fall lovas fint väder på min födelsedag och inte kan man väl vänta sig annat heller ;)

 
 
Melody

Melody

9 april 2014 22:27

Men stackars dig att behöva gå ut i regn, jag som försökte skicka solstrålar till dig!
Jag kan tala om att det är inte så roligt att gå ut och gå när det är för varmt heller.
Idag vägrade jag gå mitt på dagen för då var det 23 grader i skuggan och mycket mera på gatan där solen lyste! Matte bar mig en stund som tur var.
Nu är jag blöt om fötterna för jag får inte sova i mattes säng om jag inte har tvättat dem på kvällen! Hårt liv för en liten hund!
Puss från Melody!

http://www.melodyshihtzu.blogspot.se

Laika

10 april 2014 12:02

Det tog ett tag för solstrålarna att komma fram, men nu är dom här Melody, tack :D Du är så gulligt generös och jag är så lycklig idag, vi har redan gått en långpromenad i solen.

 
Kasper

Kasper

9 april 2014 23:51

Hihi, din stackare...
Det syns verkligen på bilderna hur illa du tyckte om mattens tilltag, att släpa ut dig så där!
Vädret här är förstås lika eländigt som hos dig. Så här kurar vi allihop i närheten av kaminen. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

10 april 2014 12:01

Åh ni som har en kamin att kura ihop er framför, det är ju det enda rätta regniga dagar som dessa. Jag får kanske tigga om att åka till matteföräldrarna för de har också en kamin. Matte säger att hon funderat på att köpa en sån där fejkad kamin... så länge den värmer mig så kan jag väl gå med på en fejkad också, hihi.

 
Ludde

Ludde

10 april 2014 14:45

Du gör helt rätt som vägrar gå ut när det regnar. Måste du, så får du be matten hålla ett paraply över dig medan du gör det viktigaste. Hussens duntäcke ska väl användas så ofta som möjligt. Det är väl det som kallas valuta för pengarna... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

10 april 2014 17:43

Ja och valuta för pengarna är ju viktiga grejer :) Ett paraply över mig vore helt perfekt, hon brukar ju hålla det över sig själv när det regnar som värst, dåligt...

 
Aamor

Aamor

10 april 2014 18:22

Varför ska man behöva gå ut när man inte vill? Okej att man kanske behöver men att gå nån lång runda i sånt väder - nä tack!
Ser att du har en utmärkt teknik för att inte gå, den fungerar utmärk för jag kör med samma, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 april 2014 19:11

Visst är det en bra teknik :) Den fungerar liksom åt alla håll och kanter, bara att luta sig åt motsatt håll mot vad matte ska gå åt :D Allt utan att behöva förflytta sig ett endaste steg.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards