laikagumman

Alla inlägg den 27 april 2014

Av Laika - 27 april 2014 16:40

Vilken kalastrevlig gårdag jag hade. Mattebror fyllde år och vi åkte för att fira honom, men innan vi åkte gjorde matte mig lite extra fin. Medan hon hämtade mobilen för att fota mig hann jag gnugga mig i mattan, hihi. Det gör jag alltid när jag blivit kammad och donad med. Man ska ju se naturlig ut :)

 

När vi  väl kom fram sken solen som lovat och jag hälsade snabbt men glatt på alla för att sedan be matte om att bli utsläppt i trädgården. Där satt jag fast i en löplina vilket jag anser är fullständigt onödigt men tydligen är det ett villkor om jag ska få vara ute. Matte tycker inte om att jag tänjer på tomtgränsen om jag är lös.


Jag fick vatten och en godispinne. Senare när grillen startats och tillagat gottigt kött fick jag en god stek att mätta magen med.


Björken ger perfekt skugga när jag vill ha, men något annat som är väldigt perfekt med att ha en björk på tomten är att det kan dyka upp kompisar i form av ekorrar. Det var precis vad som hände i lördags. Den var törstig och drack av mitt vatten innan den skuttade upp i trädet. Vi satt och tittade på varandra ett tag. Sedan försvann ekorren och jag intog en solig plats på gräset och njöt. Jag såg att matte satt i hammocken och njöt hon med, njöt av fikat efter den goda middagen.

När jag varit ute i trädgården i över tre timmar bad jag matte om att få komma in. Jag tog ett varv till bland gästerna och såg till att alla fick förmånen att klappa mig, hihi. Mot sena kvällen tackade vi för oss och åkte hem. Frisk luft gör en trött och jag somnade på en gång. 


Idag har vi åkt till skärgården och ätit glass. Jag tittade till vattnet lite, eller ja okej då... jag letade efter änderna som brukar hålla till där i närheten.

 
 

Nähä, inga änder... men vänta, vad är det där som ligger i vattnet?


Till min glädje blev jag avbruten av en and som simmade förbi. Jag sprang längs strandkanten och försökte ropa in den, men den ville inte komma. Den hittade en andkompis att sällskapa med istället.

 

Jag ville inte doppa mig helt för vattnet var kallt och det åkte förbi motorbåtar som gjorde stora vågor som skvalpade mot strandkanten. Vi gick bort till bänkarna och satte oss och njöt i solen istället. Sedan tog vi en promenad och till slut kom vi tillbaka till bilen. Då åkte vi hem men tro inte att jag ville gå in när vi kom till porten. Nej, jag la mig i gräset och tyckte att jag låg bra där. Matte drog och drog men till ingen nytta. Det jobbiga med att vara liten hund är att man kan bli upplyft och inburen fast man har visat med största protest att "här ska ingen gå in". Jag får väl erkänna att det var ganska trevligt att komma in för vi gosade upp oss i soffan och tittade på film.


Matte är ledig imorgon med och det ska visst bjudas på fint väder då med. Får se vad vi hittar på då :)

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards