laikagumman

Alla inlägg den 3 maj 2014

Av Laika - 3 maj 2014 21:36

Ibland är det inte lätt att veta vad man ska tycka om vissa dagar. Är dom bra eller är dom dåliga? Eller kanske både och... Jag vaknade i alla fall alldeles för tidigt, matte sa att vi skulle gå ut. Jag kollade läget med husse, men han var också på väg ut, attans. Vi gick till bilen och körde och lämnade matte på jobbet. En dålig lördag. 


Sedan har jag varit hemma med husse, gått promenader och myst. Det är vad jag kallar en bra lördag. Ännu bättre blev det när han frågade om vi skulle gå och möta matte. Jag rusade ut i hallen och sprang och drog husse hela vägen tills jag såg matte komma gåendes långt borta. Då släppte husse på kopplet och jag fick springa ikapp matte. Också bra.


När vi började gå hemåt öppnade himlen sig. Jag har nog aldrig blivit så blöt av regn. En mycket dålig lördag. Jag fick dra och dra matte och husse efter mig. Det kändes som en evighet att gå dom lååååånga tre kilometrarna hem. Jag frös och huttrade så matte duschade mig. Idag ville jag inte duscha. En dålig lördag. Jag tyckte mycket synd om mig efter duschen trots att jag blev inbäddad i varma badlakan.


När jag blivit torr blev jag gladare igen och bad om lördagsgodis. Det fick jag :) En mycket bra lördag. Ser ni den blåa kudden i min bädd? Kommer ni ihåg att det var husses kudde när han hade dragit sönder hälsenan? Kudden som jag ville ha hela tiden. Nu är den min. 


Lagom till middag frågade matte om vi skulle gå ut igen. Nu blev det en dålig lördag igen. Vem vill gå ut i regn igen? Under protest följde jag med, men jag blev snabbt glad när jag insåg att det inte regnade längre. Vi åkte iväg med bilen och köpte mat.


Vill ni veta vad jag fick till middag?

Kinamat. Matte tog fyra små rätter och jag fick äta lite av varje från henne. En helt perfekt middag på en... jo, bra lördag.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards