laikagumman

Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Åkt bil

Av Laika - 7 maj 2014 20:11

Idag har solen tittat fram en liten stund. Just där och då befann jag mig i bilen tillsammans med matte och inväntade husse. Jag passade på att försöka sola och njuta men det var verkligen kortvarigt, men man får väl vara glad för det lilla. Matte är ju glad för mig och jag är ju liten.

Mattes och husses arbetsscheman krockar lite nu under en kortare period och imorgon blir krocken så stor att jag skulle varit hemma själv i sex timmar. Det går ju naturligtvis inte, därför åker jag hem till bästa mattesyster imorgon och blir ompysslad av henne heeeela dagen. Hur bra har inte jag det egentligen, hihi.


Nu håller jag tassarna för att det är fint väder imorgon och framför allt på kvällen när matte hämtar mig för hon har sagt att vi går hem i sådant fall. Den promenaden hem är helfestlig, massa skog och grusvägar men framför allt passerar vi min damm om det blir en promenad :)


 
 
Kasper

Kasper

7 maj 2014 22:20

Liten är du förstås, men naggande god! Och en så fin pläd du fått i bilen!
Ensam i sex timmar - det får faktiskt jag vara ibland. Inte så ofta, och aldrig längre än så.
Min mattesyster bor ju mer än 30 mil härifrån.
Men jag är van, och sover mest hela tiden när matte är borta. Men när hon kommer hem, då busar vi och jag är jätteglad! :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 maj 2014 18:53

Matte är övertygad om att jag skulle klara det också, och visst skulle jag nog bara sova bort den tiden men matte pjoskar och blir så orolig eftersom det skiljer så mycket från mina tre timmar som jag varit ensam som mest. Jag är ju ingen unghund precis, så klart att jag kan vara ensam ;)

 
Ludde

Ludde

8 maj 2014 08:49

Ja, solen lyser mest med sin frånvaro! Passa på och njut hela dagen då! Jag håller tassarna för att du får en skön promenad hem med matten ikväll! Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 maj 2014 18:51

Dagen har varit jättebra, men någon promenad blev det inte även om det var uppehåll. Det har ju mest regnat hela dagen så jag vågade inte låta matte chansa :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

8 maj 2014 15:13

Förstår att det är många som vill pyssla om dig <3 Ska bli spinnande att höra om det blir ett dopp i dammen i dag :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

8 maj 2014 18:51

Det var förvisso uppehåll men det kändes som om regnet hängde i luften så det blev ingen promenad hem.

 
Aamor

Aamor

8 maj 2014 18:03

Skönt när solen tittar fram.
Klart din matte är glad för lilla dig, det märks väldigt tydligt och vem skulle inte vara glad för dig ;-)
Det är kanonbra när vi kan vara hos nån annan när ens tvåbenta jobbar för det är inget kul att vara själv, det krävs lite uppmärksamhet då och då för tänk om man blir godissugen och så kan ingen ta det till en!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 maj 2014 18:47

Åh hemska tanke om man skulle bli godissugen om ingen är hemma ;) Jag har haft det riktigt bra idag med både brasa och fårskinn och godis :D

 
Kim

Kim

9 maj 2014 07:54

Hallå, sockergrynet, vad bra du passar till lila. Solen är skööön, säger matte också; men det kan bli för varmt, tycker jag. Jag ligger helst i skuggan.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

9 maj 2014 21:18

Tack :)
Idag har jag legat vid brasan nästan hela dagen, det fick fungera som en varm sommardag för mig :)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

9 maj 2014 12:21

Att det ska jobbas och jobbas hela tiden. Trist. Men rätt bra också så det blir lite hundmat på bordet, förlåt golvet.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

9 maj 2014 21:16

Ja, jag äter som en häst säger matte så nog är det tur att det jobbas så det kommer in godis och mat till mig :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards