laikagumman

Alla inlägg den 13 maj 2014

Av Laika - 13 maj 2014 15:30

Vet ni vad jag gör här? Fågelskådar eller kanske tittar jag på löven som slår ut på trädet?

Nej jag tittar på ekorrar, i plural... för där var inte bara en utan fyra ekorrar i trädet som busade med varandra. Det var så intressant och spännande att jag helt glömde bort att prata med dom. Inte ett knyst lämnade min kropp.


Matte ville gå vidare men se, det ville inte jag. Jag satt som förstenad. Vi var på väg för att möta husse så matte frågade om inte jag ville möta upp honom. Jo jag ville väl det då, så vi gick vidare. När vi däremot var på väg hem igen tillsammans med husse, ville jag visa honom att det fanns ekorrar i trädet. Husse trodde inte på mig för han såg inga. Det gjorde inte jag heller först, men sedan sprang en ekorre ner för trädet och vidare upp i ett annat. De andra hade redan hittat andra träd för detta var den sista ekorren att springa iväg. Jag skuttade också vidare, tillsammans med matte och husse. Kanske sitter de där ekorrarna i trädet igen någon annan dag :) Eller på nästa promenad.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards