laikagumman

Direktlänk till inlägg 21 maj 2014

Morgonrutiner

Av Laika - 21 maj 2014 18:48

Vissa morgonrutiner är inte lika roliga som andra. Den att vakna och gå ut klockan nio på morgonen, gå den där rundan som slutar vid bilen. Just den där rundan där jag de senaste två dagarna missar mina collie-vänner som går precis bakom parkeringen när jag måste gå på parkeringen för att hoppa in i bilen och tillsammans med husse köra matte till jobbet. Den morgonrutinen kan jag vara utan. Det roliga däremot är när jag kan gå och möta matte på eftermiddagen.


Hopp in i bilen och lite sur är jag för att jag inte fick springa till mina collie-vänner och prata. Att jag träffade dom igår kväll har väl ingen betydelse heller.

 

Trodde dessutom att jag bestulits på min lila snygga pläd men matte försäkrade mig om att den fanns i tvätten.


När mitt morgonhumör lagt sig ser jag att solen skiner och det är helt underbart ute. Jag passar på att vara ute massor med husse nu när han är hemma och är ledig. Det finns mycket att fundera på som vovve. Ska jag få kyckling till middag idag med tro? Igår serverades det kyckling och nog såg jag allt att det blev mat över. Nu så här på kvällen kan jag berätta att det blev kyckling till middag idag med. Till helgen har jag fått viskat i mitt öra att jag ska få äta räkor. Jo, livet är bra gott ändå.

   

 
 
Kasper

Kasper

21 maj 2014 19:45

Kyckling... räkor...
TUUR att jag inte är en missunnsam natur! :)
Jag äter mest torrisar...
Har jag förresten nämnt nångång att du är en riktig sötis... hihihi...

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

21 maj 2014 21:04

Du är duktig du som äter torrisar :) Det är inget för mig, alls...överhuvudtaget, inte ett dugg. Leversnittar skulle jag förstås kunna äta som torrfoder, hihi.

 
Ludde

Ludde

21 maj 2014 20:20

Kyckling och räkor! Det är väl kanske kompensation för att matten tvättat pläden... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

21 maj 2014 21:02

Det är en bra kompensation då tycker jag :D Även om jag brukar få äta gottigt allt som oftast ;)

 
Melody

Melody

21 maj 2014 22:15

Så du har Collievänner! Min matte är svag för Colliehundar för hon lärde sig gå med hjälp av en Collie. Hon var en väldigt tjock baby som behövde någon att hålla sig i! Själv blir jag nog en tjockis om lille Colin stannar här många dagar för han matar mig med allt han inte själv orkar äta upp. Idag har jag fått både kyckling och korv! Får väl se om det kan bli en räka i morgon!
Puss från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

22 maj 2014 19:19

Collievännerna är bland de bästa. Genomgoda säger både jag och matte :)
Åh, Melody vilken lycka att du har lilla Colin hos dig :) Passa på att smaka av allt gott som bjuds på. Eventuellt överskott kan du leka bort på en promenad :D

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

22 maj 2014 17:08

Vi jamar helt med om att morgonstressen är ett riktigt otyg - om våra mattar och hussar ändå slapp rusa i väg till jobbet var och varannan dag!
Visst är det härligt att leva när solen skiner och man har en god middag att se fram emot :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

22 maj 2014 19:17

Mat är livet, solsken också :D Och sovmorgon framför allt :)

 
Aamor

Aamor

22 maj 2014 17:09

Det är väldigt trist när man inte får träffa sina vänner så fort de och du är ute samtidigt och att du träffade dom kvällen innan har ingen som helst betydelse ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

22 maj 2014 19:17

Nej, visst har det inte det Aamor :D Ser man sina vänner borde man ju få träffa dom också :D spelar ingen roll hur bråttom det är, eller att de är ganska långt borta ;)

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

22 maj 2014 17:19

Det är Hjo-Hjo som talar: räkor är gott, tror jag. Imorgon blir det visst kräftor, gott tror jag också. Jag börjar bli ganska stor men fortfarande lite liten.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

22 maj 2014 19:16

Ju mer man äter desto större blir man säger matte, men jag säger att man blir mer världsvan och lär sig veta vilken mat man ska sålla bort, som torrfoder tex, hihi.

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

23 maj 2014 18:52

Fy för tidiga mornar! Matte har minsann släpat ut mig varje vardag i snart ett helt år nu, halv 7 på morgonen. Är det ett fall för hundombudsmannen, kanske?

Undrar BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

23 maj 2014 23:12

Nej men vad är det du säger? Jo, det där tåls nog att tas en titt på. Så tidigt behöver inte jag gå ut, men för morgontrötta mig är halv nio hur tidigt som helst. Jag vill sova till halv tio varenda morgon.

 
Kim

Kim

24 maj 2014 08:07

Klart att livet är toppen. Är man en liten gullig tjej som du, så leker livet alltid. Men du klockan 9, brukar jag påbörja min middagsvila.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

24 maj 2014 15:25

Men när går du upp egentligen? Hihi. Klockan nio ligger jag och sover eller drar mig i bädden och vilar upp mig för att gå morgonrunda, helst dryga timmen senare. på lediga dagar får jag bestämma helt när morgonens promenad blir av :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards