laikagumman

Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Laika - 2 juni 2014 18:35

Mattes lediga dag och solen skiner. Min matte hon kan beställa bra väder. Vad gör vi då en dag som denna? Går ut i skogen så klart. Dock var jag inte säker på om det var det jag ville när vi började gå. Jag gräsrullade (mattes ord) femtielva gånger på dryga tjugo meter. Matte är ju inte den som ska påpeka sådant när hon ju beställt perfekta väderförhållanden för just gräsrull. Med lite leversnittar som matte slängde framför sig, sprang jag till slut glatt efter och städade upp efter henne.


När vi väl var ute i skogen fick jag springa lös och energin från leversnittarna hade förflyttat sig ner i vartenda en av mina fyra ben. Jag sprang långt före matte.


Hmmm, mattes energi kanske höll på att ta slut? Jag sprang tillbaka till henne och bad om fler leversnittar att fylla på förrådet med, men matte blev inte mer pigg för det så jag höll hennes takt, sällskaplig som jag är.


Vi passerade hästgården och sedan kom vi ut ur skogen. Jag gräsrullade några gånger till innan vi gick in. På eftermiddagen gick vi nästan samma runda en gång till, den här gången fick husse följa med. Han hade också lite snittar i sina byxfickor. Väldigt passande.


När vi kom in blev det lagom dags för middag och matte stekte upp pannkakor. Jag fick plats med två stycken i min mage. Efter en sådan middag gör jag inte annat än ligger och vilar upp mig i väntan på nästa runda. Jag hälsade förresten på en tolvårig pudelkille som fått alla sina tänder bortopererade på grund av en infektion i käken. Stackaren fick en nospuss av mig innan de fortsatte hem till sitt.

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards