laikagumman

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Sök efter matte

Av Laika - 4 juni 2014 19:01

Voff, som rubruiken lyder fick jag söka efter matte i eftermiddags. När hon slutade jobbet gick jag med husse för att möta henne, eller hitta henne.... Ja, för husse sa till mig att söka efter matte. Tror nog han glömt bort vilken väg vi brukar gå när vi ska möta henne. Men ingen fara när jag är med, jag visste precis hur vi skulle gå. När både jag och husse skymtade matte kopplade han lös mig och jag sprang fram till henne i världens fart.


Det gick så här fort:


Det fanns inte en chans att matte skulle hunnit med. Men det gör inget, både hon och jag blev så glada av att se varandra. Vi började gå hemåt och efter att vi gått en bit kom jag på att matte ju hade leversnittar i sin jackficka på gårdagens promenader... med lite snabb matematik kom jag fram till att alla snittar inte kunde vara slut. Därför sprang jag in framför matte och stannade upp henne. Hon frågade om det var så att jag kanske ville ha något gottigt. Jag höll noga koll på hennes hand medan hon letade igenom jackfickorna, och mycket riktigt- där fanns ju en leversnitt kvar.

 

Jag smaskade i mig den och glatt skuttade jag hela vägen hem tillsammans med matte och husse.

 
 
Aamor

Aamor

4 juni 2014 19:33

Vilken fart du fick där du blev helt suddig, hihi!
Tur du kom ihåg att matte hade godis kvar i jackan så det inte låg kvar och blev gammalt ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

4 juni 2014 19:35

Ja, tänk hemska tanken om matte skulle hunnit tvätta jackan och där låg en leversnitt kvar. Tänk så hemsk onödigt det hade varit. Men nu behöver det ju inte hända eftersom den ligger och vilar i min mage, hihi.

 
Första året i Hjo

Första året i Hjo

5 juni 2014 12:03

Jovisst blir det fart i benen när matte kommer, särskilt om hon har leversnittar i fickan.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

5 juni 2014 19:13

Helt rätt, finns det två glädjeämnen att springa och möta, då lägger man på en extra växel :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

5 juni 2014 13:29

Vilken tur husse hade som hade med sig en spårhund, annars hade han nog aldrig hittat matte!
Och vilken tur DU hade att matte hade leversnittar kvar :D
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

5 juni 2014 19:13

Jag hoppas matte är som pojken med guldbyxorna fast matten med leverfickorna :) Då vet jag ju att det aldrig någonsin kommer ta slut.

 
Kasper

Kasper

5 juni 2014 15:35

Hihihi, dej lurar man minsann inte! Inte på något sätt. :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

5 juni 2014 19:12

Jag har stenkoll på det mesta...ja det mesta som är viktigt vill säga ;)

 
Edith

Edith

5 juni 2014 17:06

Du måste ha en väldigt bra kondition som kan rusa fram i den hastigheten. Vilken tur att matte hade en godis kvar till dig. Det var du verkligen värd efter den ruschen. Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

5 juni 2014 19:11

Jodå, jag är i topptrim om jag får säga det själv, hihi :D

 
Oldmolly

Oldmolly

6 juni 2014 21:37

Ja, det är bra. Jobba på du, så matte känner sig välkommen!

http://.oldmolly.bloggplatsen.se

Laika

7 juni 2014 12:36

Ja men visst, jag har viktiga arbetsuppgifter som du förstår ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards