laikagumman

Direktlänk till inlägg 17 juni 2014

Jag tog sovmorgon

Av Laika - 17 juni 2014 15:41

Matte vaknade till runt sjutiden på morgonen och klev upp ur sängen. Jag låg nere vid fotändan men så fort matte lämnat sin plats bäddade jag i ordning mig bland hennes kuddar och täcke och somnade om, riktigt gott.

Helt plötsligt kommer matte och försöker få tillbaka en bit av sin säng. Hon sa att hon bara gått på toa och att hon ville fortsätta sova en stund till. Matte flyttade lite på mig, men jag somnade om på en gång, matte likaså. Sedan vaknade vi inte förrän halv tio när husse skulle åka till sjukgymnasten. Vi tog en lång morgonrunda och precis när vi skulle gå in igen kom husse också hem.


Jag fick matte att piffa till mina öron idag och mitt skägg, nos och runt mina ögon. Jo, det är så här att när jag själv tycker att det börjar bli för långt så hamnar öronen i maten och mitt skägg blir geggigt och då vill jag inte äta själv utan kräver att bli matad. Jag gråter helt enkelt vid min tallrik tills någon vänlig själ matar mig. Ja detta enbart om det är geggig mat som köttfärssås och spaghetti till exempel. Nu ska vi ju inte börja jämföra matgegg i ansikte och öron med tex gegga i form av vatten och sand, lera, jord eller massa barr och löv. Sånt är ju självvalt och bara roligt. Maten vill jag ha i magen och inte i min päls.


Hur som haver så satt jag alldeles exemplariskt fint så matte kunde piffa till mig lite. När hon var klar fick jag i vanlig ordning en godis. Nu är jag nöjd, matte blev nöjd och ikväll ska jag få äta geggig mat bäst jag vill säger matte. Nu är jag dessutom fin lagom till midsommar då vi ska åka iväg.

 


 
 
Aamor

Aamor

17 juni 2014 19:05

Det är bra att du själv säger till när du vill bli friserad!
Klart det är skillnad på kul gegga och "matgegga", fast jag geggar sällan ner mig.
Åh tänk om jag också kunde ha fått en sån härlig sovmorgon, får hoppas till helgen eller i alla fall när vi sen har semester.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

17 juni 2014 20:28

Du är så duktig Aamor, och renlig av dig, hihi. Jag skitar ner mig så fort jag kan säger matte ;) Hoppas du ska få en bra sovmorgon innan matten din får semester, jag hoppas du kan få det redan till helgen :D

 
Edith

Edith

17 juni 2014 20:05

Ibland sover jag i mattes fotända och sen gör jag precis som du när matte går upp ur sängen. Då flyttar jag upp mina positioner och lägger mig i kuddhöjd. Oh vad söt du är med dina 'fixade' öron. Verkligen midsommarsöt!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

17 juni 2014 20:25

Visst ligger man bäst i kuddhöjd :D

 
Kasper

Kasper

17 juni 2014 21:55

Så fin och söt du blev, och så bra att slippa matgegga. Förstår precis, även om jag själv aldrig geggar med just mat. Men lera, sand, jord och sånt är ju som du säger en helt annan sak. Sån gegga gillar jag skarpt, jag också.
Jag blev faktiskt också lite tillpiffad - dvs borstad och kammad - i förmiddags, och fick godis efteråt. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

17 juni 2014 22:26

Åhh, kan tänka mig hur snygg du blev efteråt, som en prins med den mjuka och kramvänliga pälsen :)

 
Melody

Melody

17 juni 2014 22:12

Här blir det inget morgonmys i sängen för mig, när matte går upp då går jag upp!
Det gäller ju att bevaka sin frukost! Tänk om jag skulle missa min morgonkeso!
Den här årstiden går hon upp i tidigaste laget, det tycker jag faktiskt, men som sagt frukosten framför allt!
Du är supersöt som vanligt!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

17 juni 2014 22:24

Hihi, Melody din lilla matmaskin :D Men det är bra, du som är så busig behöver äta massor. Du äter nog till och med mer än vad jag gör ;)

 
Ludde

Ludde

17 juni 2014 23:00

Skönt att ni kunde ta sovmorgon tillsammans! Perfekt att själv bestämma om man vill bli klippt! Här räcker inte EN godis om dom ska få klippa nåt på mig... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

18 juni 2014 18:43

Jag ska ju i ärlighetens namn säga att jag inte alltid tycker det är roligt att bli klippt. Men det finns väl valda tillfällen där jag helt enkelt måste be om lite frisering.

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

18 juni 2014 16:36

Åh Laika, du är så söt att man vill – inte äta upp dig, det vore ju synd :-) men faktum är att man knappt kan se sig mätt på dig! <3 Så fin du blev efter mattes styling och så bra att du själv säger ifrån när du behöver bli friserad :-)
Vi önskar dig och matte en riktigt fin och mysig midsommar! <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

18 juni 2014 18:41

Hihi tack och detsamma måste jag ju säga. Vet ni? Jag fick ännu en gång nosa på kisekatten som bor här i området. Jag är så lycklig :)
Vi önskar självklart er också en riktigt trevlig och solig midsommar.

 
Kim

Kim

18 juni 2014 21:54

Jättesnygg page din matte fick till. Den klär dig; men allt klär ju en skönhet.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

19 juni 2014 15:03

Tack Kim :D Den här gången har hon låtit mig vara efter klippningen också, inget springande med saxen för att fixa till strån som inte följt med i första omgången :)

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

19 juni 2014 11:21

Du måste helt enkelt vara den gosigaste gosehunden som finns i hela världen! Så praktiskt att du säger till när det är dags för klipp och piff :) Jag vill absolut inte dricka vatten ur en skål där jag riskerar att blöta ner mina öron. Då säger jag oxå till. Men att dricka vatten ur sjön går hur bra som helst. Från mig inte varför, hihi!

Glad midsommar önskar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

19 juni 2014 15:02

Hihi, precis så är det Bella :D Men på hemmaplan ska man ju vara lite finare i kanten ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards