laikagumman

Alla inlägg den 10 juli 2014

Av Laika - 10 juli 2014 20:37

Solen skiner utan ett enda moln som hotar, och värmen gör mig alldeles lat. Det är så en sommar ska vara om jag får bestämma. Jag har varit på stranden varenda dag. Förutom en massa bad ligger jag gärna på balkongen och myser tillsammans med matte som brukar lösa några korsord eller bläddra i en tidning medan hon solar sig.


Jag har en liten dyna där som jag kan ligga och slappa på. Dessutom har jag skaffat mig en godisgömma som matte inte visste om. Jag brukar inte få nya godispinnar förrän jag ätit upp de jag fått, men så tänkte jag att om jag gömmer dom lite så tror ju matte och husse att jag ätit upp allt, och då får jag ju nytt. Då kan jag själv välja vilken godis jag ska äta från gömman, beroende på vad jag är sugen på. Smart va?


När matte gått ut på balkongen för att slappa följde jag efter, men sedan försvann jag för en stund. Jag kom tillbaka med en godis, sedan gick jag igen... kom tillbaka med en till.... en till...

"Mmmm, visst har jag en mumsig samling?"


Undrar vilken jag ska börja med?

Ni ser väl att jag värdesätter mina godsaker högt när jag själv knappt får plats på min dyna.


Jag åt bara en av mina godisar, sedan lade jag mig bland alla blommande pelargoner och tog en lur, matte gungade sig till sömns i hängstolen. Vi passar på, för nedräkningen har börjat. På tisdag ska det jobbas igen. Men så fort den nedräkningen är gjord påbörjar vi en annan nedräkning, nämligen nedräkningen till den femte semesterveckan som ska infinna sig i september. Tjohooo :)


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards