laikagumman

Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Laika - 19 juli 2014 14:38

Äntligen är det helg och alla är precis där dom ska vara, nära mig :) Solen är däremot inte alls nära mig och stranden lockar inte ett dugg, men värmen finns där. Då är ju skogen ett perfekt ställe att bege sig till. Idag åkte vi till ett naturreservat och gick deras urtidsrunda. Djupt, djupt in i skogen, upp och nerför berg och branta backar, smala och snåriga stigar men det roligaste av allt var alla spångar som fanns att gå på.


Här lunkar jag fram, balanserandes på mittplankan. På en del ställen var mellanrummen mellan plankorna väldigt stora så det gällde att jag hade koll på alla mina fyra ben så de inte trampade fel.

Det visade sig inte bara vara lite varmt idag, matte och husse stönade och stånkade och svetten rann på dom. Jag hade några riktigt bra vattenskålar som naturen bjöd på så mig gick det ingen nöd på alls.


Nu är vi hemma igen och matte verkar ha en konstig förmåga att bli uttråkad vid trist väder. Nu kommer det hot om klippning. Jag ska nog genast gå och lägga mig. Förvisso älskar jag känslan när jag är klippt men vägen dit är såååå jobbig och långdragen. Nej, sova var det, hihi.

Zzzzzzz....




Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards