laikagumman

Alla inlägg den 3 augusti 2014

Av Laika - 3 augusti 2014 19:07

Nu har verkligen vardagen återgått till det normala. Lediga helger tillbringas bland annat till att byta lakan, tvätta och städa. Snabeldraken försöker skrämma bort mig men jag har bestämt mig för att inte bry mig längre, matte får städa runt mig eller flytta på mig om hon hellre vill det. Fast när matte började röja bland tvätten och göra iordning ett byte av lakan i sängen hoppade jag snabbt upp och krafsade ihop en skön plats att ligga på. Det där med byte av lakan och massor med tyg i sängen, kuddar överallt, obäddade täcken...jo, det är kalastrevligt att lägga sig då. Konstigt att matte och husse inte kommit på hur enkelt det skulle kunna vara. Hålla på och puffa kuddar och bädda sängar, vilket trams egentligen.


Matte ville att jag skulle flytta på mig men jag slog dövörat till och tittade helt oförstående på henne.

Nu har vi inte bara tråkiga städhelger bara för att vardagen återgått till det normala. Vi ser till att hinna med andra saker också så klart. Nu i helgen var vi på tre olika besök i affärer bara för mig. Anledningen till de tre besöken var att jag brukar ha något som heter Dental Fresh i mitt dricksvatten, det hämmar plackbildning och fungerar lite som substitut till tandborstning. Min flaska hemma börjar ta slut och det var dags att införskaffa en ny, men tro inte att det var så lätt för det var slut överallt. Nu ska ni inte tro att vi kom hem tomhänta bara för det. I en av affärerna skulle en tjej packa upp burkar fyllda med småbitar av oxhjärta. Till min förtjusning tappade hon en burk där locket flög av och ut for en massa gottis till mig. Jag som är väluppfostrad hjälpte naturligtvis tjejen att städa upp. Vi kom även hem med en sån burk till mig nu när jag fått provsmaka och godkänna.


Så förutom lite inhandling och städning då, så har vi gått våra långrundor på kvällarna och tagit det lugnt mitt på dagen när solen värmt som mest. Vi har också varit och hämtat husses kompis Magnus på centralen i Stockholm. Han ska hälsa på oss en vecka för han ska gå på en massa fotboll tillsammans med husse. Jag och matte stannar mer än gärna hemma och gosar eller går ut i skogen. Det som är så bra med honom är att han är duktig på att klappa mig, hihi.


Ett sista voff, min middag idag blev köttfärspiroger. Hur gott som helst, även om matte gav mig alldeles för lite, hihi.



Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards