laikagumman

Alla inlägg den 2 september 2014

Av Laika - 2 september 2014 12:23

Det var inte alls meningen att det skulle bli så här. Vi har kikat på andra bloggar där de hängt med på veckans tema i fototriss, det är roligt och det håller matte sysselsatt medan jag äter på min torkade kycklingfilé. Kasper med matte fotade bland annat katterna på rad och hur sött var nu inte det då? Jag sa att matte ju kan fota mig, tre gånger... så blir det vårt fototriss, men hon sa att det kanske inte just var det som var tanken och meningen med det hela. Sedan glömde matte bort detta, men på morgonpromenaden hamnade vi vid min å och där fick hon syn på något som fick henne att tänka på veckans utmaning i fototriss: på rad!

 

När hon fotat en bild såg hon snabbt två andra hon kunde fota. Hon satte sig på huk för att fota de tre pinnarna som låg så fint på rad i vattnet. Jag var framme snabbt som ögat för att undersöka vad matte pysslade med. Hon hann precis ta bilden innan jag plockade upp en av pinnarna från vattnet.

 

Den sista bilden vi bjuder på i den här fotoutmaningen är alla mina bumlingar som ligger längre upp i ån. Även dom ligger ganska fint på rad.

 

När matte lekt klart, husse slappat på bänken och jag plaskat färdigt gick vi hem. Solen sken och det är på snudd att sommarvärmen kommit tillbaka.


Tro nu inte att detta är slutet bara för att vi visat tre bilder i en rolig fotoutmaning. Nej, ingen blogg utan Laika heter det. Ja, i alla fall när det kommer till den här bloggen.

Nåväl, efter en sån härlig morgonpromenad och nästan över en timme ute i det friska sov jag en riktigt god middag medan matte bakade filmjölksbröd fylld med fröer, nötter och aprikoser. Jag tror jag ber om en tuggis medan hon äter av brödet.

 

Nospussar!


Här kan ni se fler bidrag på veckans tema: På rad!

 


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards