laikagumman

Alla inlägg den 4 september 2014

Av Laika - 4 september 2014 20:30

Solsken och värme, jag njuter. Imorse cyklade jag och matte hem till matteföräldrarna där jag för övrigt fick spendera mig dag. Jag har varit ute i trädgården en hel del idag, gräsrullat och värmt mig i solen, latat och letat efter gottis som mattemor slängt ut på gräsmattan.


När min matte kom för att hämta mig var jag inne och sov på min pläd, men snabbt som en korv blir uppäten var jag på benen och redo att cykla hem. Matte började med att leda cykeln så att jag kunde gå med henne. Vad nu, jag som ville cykla nerför backarna så att mina öron fläktade i vinden.


Maaaattteeee, jag vill cykla NU!


Eller vänta, jag vill cykla snart...

Jo, jag fick syn på en katt som sprang över trottoaren längre fram. Då blev det genast mycket mer spännande att gå istället för att sitta i cykelkorgen. Katten stannade inte kvar, kanske blev den skrämd av min jättestora skugga.

 

Hur som haver så blev jag upplyft i min korg och sedan cyklade vi hem. Jag fick i alla fall åka nedför två backar så jag fick vinden i mina öron ändå. Vilken tur. 


Nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards