laikagumman

Alla inlägg den 1 oktober 2014

Av Laika - 1 oktober 2014 19:49

Tänk att det redan är oktober. Vart tog september vägen? Det går undan och hösten smyger sig på mer och mer. Imorse upplevde vi den första morgonfrosten för säsongen, brrr... Annars så har det varit riktigt fint idag och mattes lediga dag tillbringades i skogen i jakt på höstkantareller. Vi hittade massor, så det räcker och blir över. Inte för att jag tycker om att äta dom, men om matte har mer svamp på sin tallrik är det inte mer än rätt att det övriga på hennes tallrik minskar, som köttet. Det överblivna köttet borde då fylla min tallrik tänker jag. Jo, jag gillar att matte äter svamp.


Morgonrundan för övrigt innehöll för min del kattletande i första tass. Det finns en liten katt som jag sakta men säkert lärt känna och som jag hälsar på när vi ses. Katten brukar vara ute och gå i vårt område och vid ett hus brukar katten som vi tror är en hon, sitta på trappen som leder ner till källaren. En trappa som inte alls går för sig att missa. Idag hade jag ingen större lycka för hon var inte där, men vi sågs igår kväll så jag har fortfarande stora förhoppningar inför kvällens runda.


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards