laikagumman

Alla inlägg den 9 oktober 2014

Av Laika - 9 oktober 2014 13:27

Det regnar....

Tur att matte är ledig idag. Hon är lite mer kinkig än husse när det gäller regnväder. Vi tog en lång sovmorgon och sedan fick det bli en snabb runda där ute. Jag har gjort både ettan och tvåan, ettan, ettan och ettan igen. Jag klarar mig nu. Tur att det inte blir mer än korta rundor idag om det fortsätter regna så här, då kan jag ändå ganska motvilligt följa med....kanske.


Vet ni förresten vad jag fått som mellanmål idag? Något himmelskt gott.

Jag har fått lite gourmetmat. Tonfiskpaté och laxmousse.

-Åhh matte, kan jag inte få en till?

 

Ja, det må vara kattmat men katter har faktiskt väldigt bra smak och det finns minsann inga hundförpackningar som innehåller laxmousse. Jag har inga laxportioner i frysen som middag heller, bara några med lammfärs.

Därför var detta mycket efterlängtat och så gott, ett perfekt mellanmål. Har jag sånt gottis hemma kan det regna bäst det vill där ute. Eller nej. Imorgon får det inte regna för då slutar matte tidigt på jobbet och då ska jag och husse gå och möta henne. Det är så roligt att springa och leta upp henne.


Nu ska jag bädda ner mig i filten tillsammans med matte. Hon dricker te för att inte känna sig så frusen. Jag väntar på att matte ska bli varm, sedan tar jag av hennes värme, hihi. Hon är så generös.


En massa nosgos!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards