laikagumman

Direktlänk till inlägg 11 oktober 2014

Så här ser det ut där jag är

Av Laika - 11 oktober 2014 14:00

16 grader, solsken och alldeles vindstilla. Det är nästan så att jag inte ens kan tro det. Regnet har äntligen släppt sitt grepp och nu vill jag återigen vara ute på långpromenader med matte och husse. Så här ser det ut där jag är- det är veckans tema i fototriss, och med tanke på det fina vädret kan vi bara inte låta bli att hänga med på utmaningen även denna vecka.


Även om jag kanske är uppe i det blå då och då, så nosar och tittar jag ändå för det mesta på marknivå men när jag lyfter på huvudet och tittar uppåt ser jag ju att hösten kommit till oss också.

 

Fast några mängder med löv har då inte fallit ner. Det här är precis runt husknuten, där vi brukar gå antingen åt det ena hållet eller åt det andra. Vi kan komma till en skog oavsett vilken väg vi väljer.

Sagt och gjort, vi tog den lite kortare skogsrundan som morgonpromenad och här kan man se att hösten kommit olika långt på bara några glada Laika-skutts avstånd. Vet ni förresten? Lönnlöv är de löv jag gillar bäst. Dom kan man lövrulla sig i riktigt bra och så prasslar det så där härligt när man springer genom sådana lövhögar, men dom får jag nog vänta på lite till.

Jag hoppas hela helgen blir så här fin för då kommer vi nog vara mer ute än inne. Matte säger att hon behöver städa lite också men om vi är ute hela tiden smutsar vi ju inte ner där inne och då behöver hon ju inte städa. Nej, vi kommer vara ute massor, hihi. Fast innan nästa promenad ska vi ta oss en titt på hur långt hösten kommit på andras fototrissar.


Solig och skön helg på er. Massor med nosgos!

 


 
 
Beppan

Beppan

11 oktober 2014 15:41

Mycket sommar kvar hos dig!
Hoppas du övertygat matte om att vara ute
och njuta av solen och den vackra höstdagen!

http://beppansallehanda.blogspot.se/2014/10/oktobe

Laika

11 oktober 2014 16:40

Min matte och jag har absolut varit ute en hel del idag, njutit och gått i skogen och i närområdet. Jag har hälsat på en katt också :)

 
Axart

Axart

11 oktober 2014 16:00

Fina trissbilder och söt vovve :)
AX

http://axart.se/2014/10/11/fototriss-sa-har-ser-de

Laika

11 oktober 2014 16:33

Tack så mycket :)

 
Eva Trillian

Eva Trillian

11 oktober 2014 16:29

Vacker soligt höstväder med gott sällskap på en promenad :) Kan nästan inte bli bättre så här års :)

http://provtyckningar.blogspot.se

Laika

11 oktober 2014 16:37

Det är fantastiskt när det blir så här bra väder, i skogen kan man hitta svamp och det doftar så friskt och härligt. Tur att matte gillar att vara ute lika mycket som jag :)

 
Ludde

Ludde

11 oktober 2014 17:04

Det finaste där du är är i alla fall DU! Fast det är rätt fint runtomkring också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

11 oktober 2014 18:52

Hihihi, men Ludde...nu krullar sig ju mina morrhår ;)

 
Åsbergs Foto

Åsbergs Foto

11 oktober 2014 19:04

Här såg det inte ut att vara så mycket höst ännu :)

http://www.asbergphoto.se

Laika

11 oktober 2014 23:14

Nej, vi fick en lång och fin sensommar. Bara det inte blir höstrusk och kallt på en gång nu så är vi extra glada och nöjda.

 
Aamor

Aamor

11 oktober 2014 19:22

visst är det kul med löv, jag springer bara igenom löven, rullar mig inte i dom men när de flyger åt alla håll känns det så härligt.
Bra att ni slipper regnet för det är så mycket roligare att vara ute när det är soligt.
Äh, bättre ni är ute än städar, det är lite trist när de håller på med sånt och så stör det in ens skönhetssömn, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

11 oktober 2014 23:12

Löv är verkligen roliga :D Lika roligt som jag haft det ute idag, fick hälsa på en katt också. Jag börjar bli ganska bra på det nu :D

 
Lillian

Lillian

11 oktober 2014 20:11

wow, nesten sommer hos deg jo!

http://www.sognafaret.no

Laika

11 oktober 2014 23:10

Ja och det har nästan känts så med, men så helt plötsligt så kom ju den där hösten med sitt mörker och allt regn. Men jag hoppas att hösten håller sig fin nu, för visst är det en härlig årstid ändå :)

 
Kasper

Kasper

11 oktober 2014 23:48

Ja, en ljuvlig nästan sensommardag har det varit i dag! Så varmt och skönt i solen. Fast i min mattes triss den här veckan finns minsann inte jag med på en enda bild - skrotmatte! Det fanns ju fler bilder kvar på mig, från i skogen i går.
Din matte är tydligen mer solidarisk än min! ;)
Men så är du ju så himla söt också... ;)
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

12 oktober 2014 11:00

Ja, hon får allt lägga ut även dom bilderna. Klart att man vill se dig Kasper, helst på varenda bild ;)

 
Anneli - A'la Foto

Anneli - A'la Foto

12 oktober 2014 02:54

Nu gör du det svårt för mig att välja en favorit! Din hund är ju bedårande söt men naturen är vackrast i bild ett! Himlen är fantastiskt vacker där!Jag väljer helt enkelt inte! :)

Trevlig söndag önskas!

http://alafoto.se/blogg

Laika

12 oktober 2014 10:59

Hihi, vi kan säga detsamma om dina fantastiska bilder. Här ligger vi inte i samma klass, men tur att jag är så söt, för det väger väl upp mattes inte lika bra fotograferande, hihi. Ja, så säger vi :D

 
cissi

cissi

12 oktober 2014 08:22

Fin triss! Hoppas matte förstod ditt resonemang om städningen, så ni både två fått vara riktigt mycket ute.

http://www.ceciliasdag.blogspot.se

Laika

12 oktober 2014 10:54

Tack :) Matte förstod och tur var väl det med tanke på att vädret idag är ett helt annat, så grått och trist.

 
Benita

Benita

12 oktober 2014 11:53

Fin triss och söt hund! :)

http://marmeladen.blogspot.com

Laika

12 oktober 2014 16:01

Tack så mycket :D

 
Edith

Edith

12 oktober 2014 19:11

När det är sån't där fint väder, är det underbart att gå på långpromenad och rulla sig i löven.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

12 oktober 2014 20:05

Ja verkligen. Jag hoppas att morgondagen bjuder på fint väder igen för just idag har det återigen varit heltråkigt.

 
Freja

Freja

12 oktober 2014 21:18

Hösten klär dig!

http://frejareddevil.wordpress.com

Laika

13 oktober 2014 20:02

Tack :D

 
Tomtan

Tomtan

14 oktober 2014 10:35

Vad ser jag???? GAmmelhimmel! Så som den såg ut förritiden :D Härlig triss!

http://entomtastankar.wordpress.com

Laika

14 oktober 2014 19:56

Tack så mycket, och detsamma om din triss :D Så mycket höst ni fått :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards