laikagumman

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2014

Hihihi

Av Laika - 12 oktober 2014 19:13

Titta så fint väder vi haft idag också:

Neeeej, nu skojade jag bara med er. Regnet har piskat ner precis hela dagen. Den här bilden tog matte igår på den sena eftermiddagspromenaden och vi bara önskar att det kunde sett ut på detta vis även idag.


Regnkappan har åkt på och promenaderna har gått snabbare än kvickt. I hissen tittar jag på matte, antyder att det faktiskt är lite hennes fel som drar med mig ut gång på gång i det här vädret. Väntan innan man kommer upp på fjärde våningen kan vara lång när man är alldeles blöt om öronen, men jag är i alla fall glad att vi är på väg in.

Att öppna dörren kan också gå fasligt långsamt. Matte vrider om nyckeln och sedan tar hon av mig både koppel och regnkappa. Sedan springer jag in med dunder och brak och torkar mig på mattan, likadant varje gång det regnar ute. Ibland gör jag även denna procedur när det har regnat. Ibland räcker det liksom att marken är blöt och det liksom kändes eländigt att vara ute i nyregnat väder, ja om ni förstår. 

Vet ni förresten? Matte brukar säga att jag är så söt så hon skulle kunna äta upp mig. Nu börjar jag bli lite orolig. Hon har en påse hemma som heter Laika (ja med obetydlig skillnad i stavningen dock). Den innehåller en massa sötsaker. Från mig? Nej nu vet jag inte vad jag ska tro.

Matte lugnade mig och sa att hon inte ska äta upp mig, utan den här påsen fick följa med hem just för vad det stod på den. Inte nog med att det bara står Laika/ Laica på den, det står också att man ska älska stjärnor som mig på den. Kolla bara:

 

"Älska stjärnor" och "Laica"... vem kan vara så klok som gjort en sån här fin påse dedikerad till mig? Jag niger ödmjukast medan matte mumsar på de chokladpraliner som ligger där i. Kanske är det så att de stavar mitt namn med c i just Italen där denna är tillverkad. Ett sånt civiliserat land.


Sista kvällsrundan kommer bli precis lika kort som de andra rundorna för det regnar fortfarande, kanske till och med mer än innan. Fy hundan säger jag. Tror jag ska drömma mig bort till sol och fint höstväder igen.


God kväll och nospussar!


 
 
Melody

Melody

12 oktober 2014 20:08

Här har vi haft ett underbart väder idag med strålande solsken, men blev bjuden på kalas så det blev inte alls så mycket uteliv som matte och jag hade behövt!
Klart att de uppkallar en söt och god choklad efter dig! Synd bara att du inte kan äta av den, men hoppas din matte njuter desto mera!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

12 oktober 2014 20:11

Matte njöt massor säger hon :) Jag har mitt alldeles egna hundchoklad i min godislåda, så jag har också mumsat på en och en annan bit choklad :D

 
Aamor

Aamor

12 oktober 2014 21:51

Usch för sånt regn som håller i sig hela dagen!
Det kom bara hos oss innan vi gick ut som tur var.
Visst är det bra att torka sig på mattor och rusar man in snabbt hinner de inte ta handduken först, hihi!
Nu väntar jag alltid vid dörren men inte för att vara lydig och låta matte torka av mig utan för att jag måste se så hon inte sticker ut igen, hon måste gå in före mig och tar hon inte av sig skorna lämnar jag inte ytterdörren, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

13 oktober 2014 19:58

Du är smart Aamor :) Jag har sagt det förr men det tåls verkligen att sägas igen, hihi.

 
Ludde

Ludde

12 oktober 2014 22:56

Ja, det kan man kalla godis det! Laicagodis! Inte konstigt att din matte laikade sånt... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

13 oktober 2014 19:57

Hihi, där fick du till det riktigt vitsigt :D Nu ska här Laikas allting, hihi.

 
Kim

Kim

12 oktober 2014 23:02

Lugn bara, det blir fint väder - nån gång ;-)
Bara så du vet: Laica är en kamera också.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

13 oktober 2014 19:56

Det blir visst det, sägs det i alla fall :)
Nej men, se där... det finns alltså fler bra saker som heter samma som mig :D

 
Kasper

Kasper

13 oktober 2014 00:14

Matte höll på att sätta kvällstéet i halsen, när hon såg första bilden!!!
En sån liten lurifax du är, Laika!!!
Här har det förstås också regnat hela dagen, det är nog inte så många mil mellan oss.
Åh, tänk att du får åka hiss! När jag tänker efter så kan jag inte påminna mig att jag någonsin gjort det!
Bara gått i en massa trappor. Har nog aldrig varit högre upp än tre våningar. :D
Den där chokladen - tur att den motsvarade förväntningarna och levde upp till sitt namn. :)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

13 oktober 2014 19:55

Hihihi, det var så trist väder ute att jag kände mig lite extra busig inomhus istället :)
Jag har till och med gått på en loftgång på sjunde våningen några gånger, men det var ingen rolig upplevelse ska jag få tala om. Bättre är det att få åka hiss.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

14 oktober 2014 15:23

Hundväder alltså. Borde heta något annat, Hjo-Hjo är inte alls förtjust i regnet. Fast det så klart, ut ska han.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

14 oktober 2014 19:57

Det borde verkligen heta något annat, förstår inte riktigt hur dom tänkt där :)

 
Freja

Freja

14 oktober 2014 19:52

Här har vinterjackan åkt på, det är KALLT!

http://frejareddevil.wordpress.com

Laika

14 oktober 2014 19:54

Brrrr....

 
Edith

Edith

15 oktober 2014 12:41

Du är lika söt som en chokladpralin Laika!
Hos oss har vi riktigt sommarväder med sol och blå himmel idag. Men igår regnade det. Men resten av veckan ska det tydligen bli fint och det är härligt för oss hundar för då får vi ligga ute hela dagen.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

15 oktober 2014 20:55

Åh vad jag skulle vilja vara i Frankrike nu :D Ni har det bra ni :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

16 oktober 2014 12:33

Ja, nu kommer regnet, rusket, slasket och kanske snön... fyjam för vinter jamar vi!
Verkligen hedrande att få en lyxig godispåse uppkallad efter sig - men du är ju både söt och go´så du är ju en perfekt förebild! <3
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

16 oktober 2014 20:19

Hihi, ja det känns riktigt trevligt att ha något uppkallat efter sig ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards