laikagumman

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2014

Mattegos

Av Laika - 16 oktober 2014 20:23

Det var värst vilka envisa regnmoln som håller sig över oss. Det vill bara inte sluta regna, men vad passar väl då bättre en sån här dag än mattegos nu när hon är hemma och är ledig i hela fyra dagar. Vi planerade in en skogsdag men varken jag eller matte hade det minsta lust att gå mycket längre än den kortaste morgonrundan, lunchrundan, eftermiddags och middagsrundan. Kvällsrundan kommer bli precis lika kort. Jag fryser när vi är på väg ut, jag vill inte gå ute och jag fryser när vi kommer in. Eländigt.


Men är det något vi är bra på så är det att gosa.

Ja, vi är bra på att äta gott också. Det tycker i alla fall jag. Min middag blev tunnbrödrulle fylld med korv, hemgjord potatismos och räksallad. Inte en endaste liten bit blev kvar på min tallrik. Den är faktiskt så ren att den nog inte ens behöver diskas, eller är den så ren för att jag inte fick någon mat matte? Undrar om det är därför jag är lite mer hungrig?


Nåväl, imorgon ska vi i alla fall gör vi ett nytt försök. Imorgon hoppas vi att vi kan ta oss till skogen under mindre regniga förhållanden. Jag har ju en massa spring i benen nu som måste få komma ut, även om jag får springa en massa när jag försöker fly in från regnvädret, hihi. Men ingenting slår ju en skogsrunda, jo kanske en runda på stranden en sommardag förstås. Oj, vad vi längtar efter solen nu.


Nospussar! 

 
 
Aamor

Aamor

16 oktober 2014 21:20

vi har också de där trista molnen med regn hos oss och man blir inte precis pigg av dom.
Mysigt med 4 mattedagar, massor av gos och god mat.
Hihi, du fick säkert bara pyttelite mat så därför blev tallriken så ren. Du är en tjej som älskar mat, härligt säger matte och jag förstår inte vad hon menar ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

16 oktober 2014 21:34

Min matte säger att det mest optimala nog skulle vara en blandning av dig och mig, för då skulle jag nog äta lagom mycket ;) Jag vill ha mat hela tiden och ibland kan jag äta mer än matte, sen vill jag ha efterrätt på det också, och något mellanmål med, hihi.

 
Kasper

Kasper

16 oktober 2014 22:05

Åh en sommardag på stranden - något att drömma om...
Hoppas också på vackert väder i morgon, för jag vill ju också gå i skogen. Det finns förresten ett par kompisar här som jag gärna skulle ta med mig då.
Åh så gottigt du äter, och så söt du är där du ligger och väntar på mer gos. :D

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

16 oktober 2014 22:31

Då håller vi alla våra tassar för att vi ska få fint imorgon så vi båda kan vara ute i våra skogar och leka lite :)

 
Ludde

Ludde

16 oktober 2014 22:46

Det är lika bra att stanna inne om man är frusen. Det behövs nog fyra dagars gos om man varit ute i regnet! Hoppas nu att det kommer sol i morgon så du kan ta med dig matten ut och skogsrulla lite! Sån där tunnbrödsrulle lät väldigt gott! Jag fick köttbullar och fläskpannkaka med lingonsylt, men jag tror att din korv var godare... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

17 oktober 2014 11:05

Nej men Ludde, jag hade gärna bytt min mat mot din :) Fläskpannkaka och köttbullar är bland det bästa som finns :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards