laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2014

Fototriss: Djup

Av Laika - 25 oktober 2014 13:00

En regnig, grå och mycket blåsig lördag inbjuder inte till några långa och roliga promenader med kameran i högsta hugg för att hitta härliga bilder till veckans tema i fototriss som är: djup. Ett spännande tema, men efter en snabb morgonrunda satte vi oss i soffan, jag och matte. Inga foton tagna, ingen kamera fick ens följa med ut. Jag bestämde att vi skulle ta fram några redan tagna bilder. Bilder från när vi cyklade dressin.


Detta är livet... natur, fart och fläkt.

Naturen kan verkligen bjuda på de mest fantastiska djup.

Efter att vi cyklat till fikastoppet satte vi oss i gräset. Jag gräsrullade nog en och en annan gång. Matte och husse slappnade av och åt några bullar. Matte tog ryggstöd av ett träd och tittade uppåt. Då kom denna bild till.

En så grå dag som denna längtar vi alla tillbaka till en varm sommardag med dressincykling. Ibland är det underbart att gå tillbaka i albumen och njuta av de soliga minnena. 


Nu är inte hösten fel den heller. Tända ljus och en massa bakning brukar hösten hemma hos oss bjuda på. Därför skulle den här mini donut makern från Coolstuff skänka en massa glädje. Jo, i fototriss den här veckan kan man nämligen även vinna presentkort från just Coolstuff. Tänk om matte skulle baka donuts till mig, med... hmm... baconsmak kanske. Åh vad gott det skulle vara, hihi.


Här kan ni även se andra trissare som bloggat på temat djup.

 


Massor med nospussar till er alla!

 
 
Tantkalle

Tantkalle

25 oktober 2014 13:34

Lyckat med dressincykling som röd tråd genom djuptrissen med fina bilder!

http://tantkalle.blogspot.se

Laika

25 oktober 2014 13:51

Tack :) Och vi måste säga detsamma om dina höstbilder från Umeå :)

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

25 oktober 2014 14:17

Hoppas att dun matte gör bacon-donuts till dig! Det är säkert inte så svårt!
Jag brukade göra friterade salta struvor som drinktilltugg med vanlig gammaldags struvjärn, innan jag hamnade i rullstol.
ALLA gillade dom!!!
Uteslut sockret och häll i avsvalnade knaperstekta baconbitar i donut-smeten, det kan bli gott, för lilla Fröken Laika i alla fall ;-) Lycka till!

Kram å Nosgos
/Amanda å matte Julia

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

25 oktober 2014 15:35

Vet du, det kommer vi absolut att testa om en sådan införskaffas :)
Struvor som är så jättegott. Kan förstå att ALLA gillade dom :D Det hade vi garanterat med gjort :)

 
Gammelsmurfen

Gammelsmurfen

25 oktober 2014 15:47

Måste vara lite speciellt att se allt från så långt ner ;-)

http://gammelsmurfen.bloggagratis.se

Laika

25 oktober 2014 16:07

En riktig kalasutsikt har jag, fast det förstås... jag ser ju ännu bättre om jag står på ett berg till exempel ;)

 
Life of Johanna

Life of Johanna

25 oktober 2014 16:11

Vacker tolkning

http://lifeofjohanna.se

Laika

25 oktober 2014 16:29

Tack :) Vi gillade djupet ner i vattnet på en av dina trissar :) Jag som älskar att bada.

 
Aamor

Aamor

25 oktober 2014 17:00

Visst kan man längta till sommaren igen då man kan vara ute i värmen och slippa bli blöt om tassarna allt annat som hör sommaren till.
Härliga bilder ni hade idag, måste ha varit kul att fara fram på en dresin.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 oktober 2014 17:25

Ohh ja, det var så jätteroligt. Så roligt att vi faktiskt gjort det två gånger :)

 
Åke

Åke

25 oktober 2014 18:57

Tre härliga bilder med djup i. Svårt att välja favorit... Men den första ser roligast ut :) Härligt tema!

http://www.nacka144.se

Laika

25 oktober 2014 19:36

Den första bilden är nog lite min favorit också, för där är ju jag med, hihi.

 
Kim

Kim

25 oktober 2014 21:05

Bacon-smak på en donut. Jaaaaa, det låter toppen. Fattar inte varför min matte rynkar på näsan???

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

25 oktober 2014 22:32

Så gjorde min matte också, rynkade på näsan alltså. Hur kan de göra så när de inte ens smakat denna säkert underbara delikatess, hihi.

 
Ludde

Ludde

25 oktober 2014 23:15

Jag skulle med glädje sätta i mig ett stolsben med baconsmak! Fast jag fattar inte riktigt det där med djup - och så tog matten en bild rakt UPP! Den bilden var väl snarare en höjdare, men den bästa var ju nummer ett, för då var min nummer ett med också... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 oktober 2014 09:28

Hihi, det var inte utan anledning jag hamnade som bild ett ;) Höjdarbilden som man ju kan kalla den tänkte matten skulle ge djup för att man ser hur högt trädet är, man följer liksom stammen heeeela vägen. Det ger ett djup....eller höjd... eller vad man nu vill, hihi

 
Kerstins foto

Kerstins foto

26 oktober 2014 00:05

Vad kul med dressincykling, det har jag aldrig testat. Fina bilder fick du med dig. :)

http://www.kerstinsfoto.se

Laika

26 oktober 2014 09:31

Ja det är verkligen roligt, speciellt när matte och husse trampar lite extra fort :D

 
Anni

Anni

26 oktober 2014 10:50

Dressincykling som är så kul! Det har jag gjort i Belgien, men det vore kul att få göra det på hemmaplan. Vilka sköna djup i dina bilder!

http://vardagsnjutning.blogspot.se

Laika

26 oktober 2014 11:40

Visst är det underbart? :D Speciellt en varm och härlig sommardag.

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

26 oktober 2014 17:55

Kul när det fläktar i pälsen vettja! Och björken ser ju ut som den värsta palm. Inte så illa med hösten när man kan sitta inne och lyssna på hur det viner om stugknuten. Och eld i öppna spisen.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

26 oktober 2014 18:03

Eld i öppna spisen är underbart. Mina matteföräldrar brukar ha eld i öppna spisen och jag älskar att ligga där framför och värma mig :)

 
Åsbergs Foto

Åsbergs Foto

26 oktober 2014 18:29

Fina bilder! :)

http://www.asbergphoto.se

Laika

26 oktober 2014 18:49

Tackar :D

 
Kasper med matte

Kasper med matte

26 oktober 2014 22:51

Kul med den där dressinturen, och djup blev det ju. :)
Verkar som om matten inte har tid den här veckan, varken med trissen eller det svart-vita. Men vi får väl se, senare i veckan.
Himla roligt är det i alla fall att du trissar!
Andra bilden är jättefin säger matte, men den har ju ett stooort fel - DU är inte med!!! En sån miss!! ;)

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

27 oktober 2014 19:15

Hihi, ja alla bilder borde ju varit på mig egentligen ;)

 
irene

irene

27 oktober 2014 11:02

jättefina foton!

http://tantmammamatte.blogg.se

Laika

27 oktober 2014 19:18

Tackar. Dina bilder på samma tema var fantastiskt fina :)

 
Edith

Edith

27 oktober 2014 12:36

Vilka fina bilder matten tog när ni cyklade dressin. Det har vi aldrig gjort. Däremot brukade jag få springa bredvid matten när hon cyklade på en vanlig cykel. Men det var när jag var yngre. Nu för tiden promenerar vi mest.

http://parisercollie.blogg.se

Laika

27 oktober 2014 19:16

Jag springer aldrig bredvid, hihi. Jo, när matte och husse promenerar, men annars sitter jag på dressinen eller i min cykelkorg :D

 
anna-lena

anna-lena

27 oktober 2014 20:14

Djup, var temat.
Perfekt tolkning. Fina bilder.

http://mammselen.blogg.se

Laika

27 oktober 2014 20:40

Tack :) Vi försökte hålla en röd tråd rakt igenom bilderna :D

 
Freja

Freja

27 oktober 2014 21:38

Härlig utflykt som både gett fina minnen och läckra bilder med djup i!

http://frejareddevil.wordpress.com

Laika

28 oktober 2014 20:15

Tack, ja men verkligen :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

28 oktober 2014 16:03

Fantastiskt fina bilder - vilken bra idé att ta spåren som ledmotiv! Som de andra säger blev dykelturen ett kanonbra tema.
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 oktober 2014 20:14

Tack :)

 
cissi

cissi

29 oktober 2014 09:46

Hihi, jag är nästan glad att det regnade och ruskade hos er i lördags så jag fick se dej åka dressin istället! :))

http://www.ceciliasdag.blogspotse

Laika

29 oktober 2014 20:55

Hihi, vad roligt att det uppskattades :D Och dina bilder på djup är verkligen härliga :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards