laikagumman

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2014

Vem åt min mat?

Av Laika - 28 oktober 2014 17:30

"Vad nu? Matte kom och kolla... någon har ätit upp min mat"

Jo, så lät det när jag försökte rigga en ge-mig-mera-mat-fälla till matte.

Jag förberedde mig noga, inga detaljer missade. Så... kolla nu här vem som åt upp min mat.

Om en sån tunnis kan äta upp all min mat måste ju matte förstå att den mat hon ger mig inte ens mättar mitt ena bakben.


Min fälla verkade funka bra. Först frågade matte mig om jag var busig efter maten men när jag bara satt där och tittade på henne frågade hon om jag kanske ville ha lite mer att äta. Ja tack!

Jag fick en påfyllning på min tallrik. Allt åkte ner i magen. Lite efterrätt på det också så var jag mer än nöjd. En raaap efter maten och sedan tog jag några klunkar vatten och gick och lade mig.


Efter en stund kom matte in i sovrummet och lyfte upp mig i sängen för att kramas med mig lite.

Jag satte mig upp och gav den där minen ni vet:

"Åhhh, vad gott det skulle vara med en liten, liten godis... vore nog lite synd om mig om jag inte fick nån, fast jag kräver förstås ingen...även om det vore gott, matte..."

 

Klok som matte är så gav hon mig en till godisbit. Inte konstigt att jag är så hungrig nu när vi sprungit ute i skogen så mycket på sistonde. Klart att hungern måste sätta sig nånstans och inte kan jag väl rå för om det kommer hungerkänslor från alla håll och kanter som vill sätta sig just i min mage. Hos mig är alla välkomna, hihi.


Imorgon är det husses tur att vara hemma med mig. Han är riktigt bra på att slappa och klappa mig på magen hur länge som helst. Tassen upp för morgondagen. På kvällen sen får jag följa med och hämta hem matte från jobbet.


Massor med nospussar!

 
 
Melody

Melody

28 oktober 2014 18:18

Om jag hade varit hemma hos dig så hade du inte behövt undra över
vem som hade ätit upp din mat! För det hade varit lilla jag!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

28 oktober 2014 20:14

Hahaha Melody :D Det är skönt att höra att det finns fler matvrak än bara jag :) Vi hade ätit våra mattar och hussar ur huset om vi hade haft en dag tillsammans, hihi.

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

28 oktober 2014 19:01

Smart försök, fast jag tror inte att din matte gick på det.
Fast snäll som hon är fyllde hon på med mer mat i din skål.
Ni är allt kluriga när ni vill ha nåt.
Du är ursöt på bilden, det är nästan varning för sockerchock, Sötnos! Klart att INGEN kan motstå dig :)

Kram till matte å puss på din söta nos!

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

28 oktober 2014 20:12

Nej, matte ifrågasatte ju min teori om nallen ;) Men det löste sig ju fint ändå och tur var väl det. Annars hade jag inte kunnat sova för så hungrig var jag, hihi.

 
Aamor

Aamor

28 oktober 2014 19:05

vilken fräckis som åt upp din mat för det måste ju ha varit den eller? Kanske matte bara la upp pyttelite mat också så därför du ville ha mer. Bra att hon fattade att du var mer hungrig, smart att lära sin matte vårt språk, hihi!
Du har också helt rätt att man blir hungrigare ju mer man rör på sig, därför väljer jag att mest ta det lugnt och på så vis slipper jag äta så mycket, hihi!
Ha en mysig dag med husse!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

28 oktober 2014 20:09

Jag pratar väldigt bra med matte och husse, de har lärt sig läsa av mig genom alla mina hintar hela tiden ;)

 
Ludde

Ludde

28 oktober 2014 19:17

Du vet verkligen hur en slipsten ska dras hehe. Klart att du blir jättehungrig efter alla skogspromenader och gräsrull. Din matte verkar väldigt väluppfostrad när det gäller att mata utsvulten hund. Förmodligen lindar du hussen runt lillklon i morgon också. Din mage kommer säkert att bli både klappad och välfyld... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

28 oktober 2014 20:06

Jodå, jag har uppfostrat dom bra. Men matte är ganska lättlärd faktiskt, husse med när jag tänker efter, hihi.

 
Kasper

Kasper

28 oktober 2014 23:38

Den matte (eller husse) är väl inte född, som kan motstå den blicken. :D
Min matte till och med smälter här vid datorn...
Fräckt av någon, vem det nu var, som snodde din mat, men det redde ju upp sig, som tur var. Puh - först blev jag jätteängslig, när jag läste rubriken alltså...
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

29 oktober 2014 20:58

Hihi Kasper, du kan också den där blicken har jag sett :) Det var väldigt skönt att det redde ut sig med min mat, för hemska tanke om jag skulle gått hungrig bara för att min mage inte ens märkt av att den fått mat....om den nu fick det ;)

 
Veiken

Veiken

30 oktober 2014 08:36

Aj, aj. Du har mattjuvar hemma hos dig. Tur att matte finns då som hjälper dig! :)

http://www.veiken.se

Laika

31 oktober 2014 19:03

Illa med mattjuvar, tänk om inte matte eller husse hade varit i närheten, hemska tanke ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

31 oktober 2014 11:11

Otroligt så fräcka dessa pälsklädda prylar kan vara. Men när de kommer förklädda till oss och stjäl vår mat är gränsen nådd! Hoppas matte fortsätter att kompensera dig rikligt och gott för ditt lidande!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

31 oktober 2014 19:04

Visst är det förfärligt ;)
Kompenserad blev jag till och med så att jag blev nöjd, hihi.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards