laikagumman

Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Solitär

Av Laika - 8 november 2014 12:10

Efter en lång sovmorgon och mycket morgongos gick vi till slut ut på en morgonpromenad. Vad som hände då ska jag berätta lite längre ner. Först veckans tema i fototriss som jag absolut tyckte att vi skulle vara med på. Veckans tema är nämligen solitär.


Solitär betyder ensam, förvisso är jag inte ensam i den bemärkelsen men i vår familj är jag ensam i mitt slag. Min matte jobbar som florist och säger alltid att när hon jobbar med solitärer, ensamma blommor, så ska man gärna välja blommor med karaktär så nog passar den här veckans tema mig som ett märgben slinker ner i magen, hihi.


Första bilden är naturligtvis en bild på mig. Solitären Laika!

 

Jag har nog rätt många bra egenskaper när jag tänker efter men en som verkligen är bra, det är mitt luktsinne. Med den känner jag vad som pågår här i hemmet, om det är värt att ta en svängom i köket till exempel eller om jag ska hålla uppsikt när matte och husse kommer med frukostbrickan.

 

Tredje solitärbilden är förvisso inte tagen idag men jag vill ändå visa den. Det är så att jag är en väldigt hjälpsam själ och när matte förra sommaren skulle måla med sitt brorsbarn ute i matteföräldrarnas trädgård, var jag naturligtvis med och hade koll. Kära lilla barnet började måla med sina händer och jag ville inte vara sämre så jag hjälpte till lite genom att ta några steg i alla de vackra färger hon hade lagt på tavlan. Det är inte ofta jag har målade tassar men jag tycker att det var rätt snyggt ;)

 

Det var mina tre bidrag till veckans tema Solitär. Vill ni titta på vad andra valt för motiv kan ni kika in här.

 


Nu över till min morgonrunda igen. 

Helt plötsligt, en bit längre fram såg jag en vit hund, en vit och fin hund. En hund som gick utan koppel...

Jag lade ihop ett och ett och insåg att det ju kunde vara min bloggvän Kasper som höll på att komma emot mig. Jag rusade fram och ropade Kaaaasper, är det du?!


Men när jag kom fram såg jag att den här vovven naturligtvis inte var lika snygg så det var ju inte Kasper. Men vi hälsade ändå och när vi skulle gå vidare vände matte sig om och tjuvfotade vovven, bara för att visa att vi har en Kasper-look-alike i vårt område.

 


Tänk så mycket man ska få uppleva ;)

Matte har lovat mig att jag ska få leta godis idag, det är ju lördag. Tror nog att vi ska sätta igång på en gång, hihi.


Nospussar och trevlig helg!






 
 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

8 november 2014 13:42

Wow, vilken gullig triss! Å tänk så roligt det hade varit OM det hade varit Kasper!

Lata lördagshälsningar
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

8 november 2014 13:57

Tack :D
Ja, det hade verkligen varit spännande om han hade gått i mina områden :D

 
Ludde

Ludde

8 november 2014 14:21

Visst var det ganska likt Kasper, men som sagt - inte lika snygg. Du däremot är lika snygg på alla tre fotona i trissen! Klart att du kan hålla full koll med nosen vad som händer där hemma. Leta upp godiset blir nog inte särskilt svårt för dig. Hoppas du får godis som belöning när du letat rätt på alla godisarna. Det har jag i alla fall lärt min matte och husse att det behövs... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

8 november 2014 14:28

Nej, jag har då aldrig fått en godis efter att ha hittat alla godisar, så oförskämt. Klart att jag ska ha det, måste skola om matte nu, pust ;)

 
Kasper med matte

Kasper med matte

8 november 2014 16:20

Absolut finaste trissen den här veckan!!!

Nä, det var ju inte jag som gick där, och det var ju synd. Jag tycker att den där "I-Stället-För-Kasper" ser väldigt snygg ut, han också. :)
Fast sötast är förstås du, och den där nosen är som gjord både för pussar och att leta godis med!
Puss, puss!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

8 november 2014 16:25

Hihi, min nos tycker om att både pussas och leta godis. Jag har letat leversnittar idag och mitt mellanmål- i väntan på middagen blev makrill i tomatsås :D Det gillar min nos :)

 
cissi

cissi

8 november 2014 16:30

Helt klart veckans sötaste triss! Hoppas du hittade mycket godis!

http://www.ceciliasdag.blogspot.se

Laika

8 november 2014 16:54

Tack :D Spännande med dina gatumusikanter också. Det första instrumentet har vi också hört inne i stan en gång. Vad den nu heter har matte ingen aning om :)
Jag fick lagom mycket godis sa matte, men jag hade nog kunnat äta några till :)

 
Aamor

Aamor

8 november 2014 17:59

Puss på söta nosen, hihi!
Vårt luktsinne är verkligen fenomenalt, matte brukar säga att hade jag bara velat så hade jag kunnat nosa reda på allt som är borta men jag säger att det handlar inte om vilja utan om dålig träning från hennes sida, haha! Jag nosar upp det som gynnar mig, typ godis och söta flickor, hihi!
Så fin den tavlan måste ha blivit när du hjälpte till.
Kul med nya vänner och vit och fin vovven var.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

8 november 2014 18:33

Puss :D
Jag nosar också upp sådant som gynnar mig, hihi.

 
Pia

Pia

8 november 2014 18:38

Naw, vilken superfin triss!! Så mysiga och fina bilder på en fin vän :)

http://marlonzacco.blogg.se

Laika

8 november 2014 19:59

Tack :D Det var min idé helt och hållet, hihi.

 
Jenny

Jenny

8 november 2014 22:53

Härliga bilder!

http://mandisochjag.blogg.se

Laika

9 november 2014 10:47

Tackar så mycket :D

 
Tomtan

Tomtan

9 november 2014 09:36

Underbart!!!

http://entomtastankar.wordpress.com

Laika

9 november 2014 10:46

Hihi tack :D Vi blev väldigt förtjusta i dina snöbilder, så vackert :)

 
Lillian

Lillian

9 november 2014 17:23

Sånne dobbeltgjengere i nabolaget kan være spennende. Fikk du hilse på?

http://www.sognafaret.no

Laika

9 november 2014 17:38

Spännande var det och jag fick hälsa :D Han var jättesnäll så lite lik Kasper var han nog ändå ;)

 
Edith

Edith

9 november 2014 19:51

Den finaste av solitärer är du Laika! Jag förstår att du trodde det var Kasper. Måste ha varit en dubbelgångare. Hej hopp!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

9 november 2014 21:02

Tack :D Ja, visst var han bra lik Kasper :)

 
Kim

Kim

10 november 2014 09:34

Snyggt med färg-manikyr!

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

10 november 2014 18:42

Hihi, tack :D Kände mig riktigt snygg :)

 
Spanaren

Spanaren

10 november 2014 11:19

Wow för nosbilden *voff*
Fotat tassar och tassavtryck men inte nosen på detta sätt *snyggt*
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Laika

10 november 2014 18:41

Tack så mycket. Ja, tassavtrycken som du fotat var fantastiskt fina :D

 
Andra året i Hjo

Andra året i Hjo

10 november 2014 11:56

Snygga färger på tassen! Like Laika. Förresten, Laika hunden i rymden var verkligen solitär.

http://hanskhjo.blogspot.se

Laika

10 november 2014 18:39

Ja, där kan man verkligen voffa solitär :D

 
Freja

Freja

10 november 2014 20:07

Vilka vackra och unika solitärbilder i din triss!

http://frejareddevil.wordpress.com

Laika

11 november 2014 20:51

Tack för de rara orden :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards