laikagumman

Alla inlägg den 18 november 2014

Av Laika - 18 november 2014 14:16

Tänk vad jag är bra på att ta hand om min matte. Jag är på min vakt. När hon hostar som mest ställer jag mig på hennes mage och kollar på henne så att hon är okej.

Det är så här att jag inte är särskilt van vid att min matte är sjuk och så sängliggandes som hon varit, och egentligen fortfarande är. Min matte brukar det ju vara fart och fläkt på, sjuk så väldigt väldigt sällan. Det är bara andra gången på tre år som hon stannat hemma från jobbet för att hon är sjuk. Nu säger hon att hon måste åka och jobba imorgon även om hon inte är helt kry, men hon säger att hon säkert inte hade kryat på sig så bra som hon gjort om det inte vore för mig. Visste väl det :)


Matte har följt med på alla promenader idag och snart tycker jag att det är dags för en till så jag får springa av mig lite till. Måste ju se till att jag blir extra hungrig till middagen eftersom jag ska få köttfärspirog då. Notera pirog i singularis... Det återstår att se säger jag till matte, jag tror att jag behöver två.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards