laikagumman

Direktlänk till inlägg 25 november 2014

Jag vill duscha...

Av Laika - 25 november 2014 20:33

Alltså, hur länge ska man behöva be om att få sig en dusch?

Jo, jag kan säga att det säkert tog tre dagar för mig innan matte hajade till. Hur självklart är det inte att veta att jag vill ha en dusch när jag följer med in i badrummet hela tiden och blir kvar på badrumsmattan och bara väntar. När matte sedan kom och kallade på mig så tittade jag upp på duschdraperiet. Matte trodde jag ignorerade henne men allt jag ville var ju bara att få duscha.


När poletten till slut trillade ner hos matte så fick jag en varm och riktigt skön dusch. Sedan torkades jag med handduken och matte lade dessutom ut en handduk på min matta som hon tyckte jag kunde torkrulla mig på. Trodde hon ja... jag har ju min matta att trokrulla på. Jag knölade undan handduken och tog mig an hela mattan istället.

Förr i tiden gillade jag att fönas torr. Numer vill jag ligga inbäddad i en handduk, somna och samtidigt låta pälsen torka. Om jag ligger i min egna bädd eller i mattes och husses bädd, soffan eller i famnen på någon spelar ingen roll. Bara jag får gosa till det lite. Den här gången valde jag min bädd. Efter att matte tramsat klart med kameran somnade jag sött. När jag vaknade var jag nästan torr och då kammades jag så fin, så fin.

 

Husse och matte var lite onyttiga och köpte hamburgare till middag. Jag fick en dubbel cheese och hela hamburgaren slank ner i magen på mig utan några som helst problem. Mums!
Imorgon är det matte som är ledig så då ska vi passa på att besöka skogen om det inte regnar. Nu ska jag snart be om kvällsrundan.


Nospussar!




 
 
Aamor

Aamor

25 november 2014 21:47

Vilken tur att din matte fattade till slut även om jag kan tycka att du är märklig som ber om en dusch, hihi!
Håller med att det är skönast att slippa den blåsiga fönen.
Ha en härlig skogsrunda i morgon, hoppas solen skiner på er.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

25 november 2014 22:27

Ibland är det verkligen så himla skönt att duscha. Det har hänt att jag bett om det förr men allt som oftast hinner matte med duschen innan jag behöver be om den ;)

 
Ludde

Ludde

25 november 2014 23:07

Tja! Sjön suger säger dom! Klart att vattnet i en dusch också suger så det var inte konstigt att du orkade en dubbel cheeseburgare sen... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

26 november 2014 16:58

Hihi, måste ha varit därför som min mage blev så hungrig :)

 
Kasper

Kasper

26 november 2014 00:10

Be om dusch - skulle ärligt sagt aldrig komma på en sån idé. :)
Men som du beskriver det låter det ju riktigt skönt, tur att matten fattade! :)
Söööötis!!!!!!!!!!!!

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

26 november 2014 16:57

Hihi, ja jag har ju alltid tyckt att det varit så skönt att bli ompysslad :D Fast nu för tiden ska det helst gå ganska fort, speciellt om vi börjar prata klippning ;)

 
Amanda och matte Julia

Amanda och matte Julia

26 november 2014 14:13

Du är en ovanlig vovve som ber om en dusch, men visst är det skönt under de varma vattenstrålarna. Mysiga bilder på dig, som vanligt!
Vi har ingen sol hos oss idag, men det regnar i alla fall inte, hoppas att ni har bättre tur.

Nosbuffar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

26 november 2014 16:55

Jag ääälskar värme. Basta är också väldigt härligt :)

 
Melody

Melody

26 november 2014 19:02

Visst vill jag vara ren och visst vill jag gå med matte in i badrummet, men duscha ber jag inte om! Min matte skulle nog gärna vilja ha dig som sin hund för hon gillar inte att Shakira och jag springer och gömmer oss längst in under soffan bara hon tänker på att vi ska duscha!
Puss till dig din sötnos från Melody!

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

27 november 2014 20:27

Hihi, jo min matte är väldigt nöjd över att jag är lite så där fin i kanten och vill allt som hon vill...nästan i alla fall ;)

 
Kim

Kim

27 november 2014 22:04

Du ser riktigt gosig, tycker jag.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

28 november 2014 21:17

Åh, det är helgosigt :)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

28 november 2014 14:54

haha, vi skulle aldrig få för oss att be om en dusch :D
Klart du vill torka dig på mattan, du är ju van vid den - komma där med badlakan, det är ju helt onödigt, hihi... :-)
Låter mumsigt med hamburgaren, tänk att du slukade hela på en gång, vi klarar bara små bitar i taget :-)
Jättefina badbilder på dig!
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

28 november 2014 21:16

Men ni kan ju rengöra er själva så himla bra, jag är inge bra på att slicka min päls ren och fin :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards