laikagumman

Alla inlägg den 30 november 2014

Av Laika - 30 november 2014 16:10

Jag har precis blivit masserad på min tass och fått salva påstruket. Den där droppen som ska droppas mellan trampdynorna har också gjort sitt. Jag har även suttit i duschen med det där schampot som är bakteriedödande. Vet ni hur länge jag fick sitta med det i duschen? Säkert hela lördagen... så kändes det i alla fall. Matte försöker övertyga mig om att det bara handlade om tio minuter, ja för så länge måste shampot verka innan det får sköljas ur. Jag tror inte matte kan klockan särskilt bra för jag vet att jag satt där nästan hela lördagen.


Jag beklagade mig lite medan matte försökte prata en massa goja med mig. Det här ska vi alltså göra var tredje dag i tre veckors tid, minst...

Suck matte, kan jag inte få komma ur badkaret nu?

När vi var klara fick jag komma upp och jag torkades noggrant. En godis som belöning och sedan började matte med julpyntet, så nu idag är det riktigt juligt och adventsfint hemma hos oss. Kanske får jag smaka en pepparkaka till adventsfikat ikväll.


Efter en promenad ute full av spring från min sida, helt utan haltning, blev jag trött när vi kom in. Jag försvann medan matte började stöka. Sedan hittade matte mig på en kudde som hon lagt på golvet bredvid min bädd. Hon hade lagt den där för att hon haft den som stöd för ryggen när hon satt och sov när hon var så fökyld. Jag hittade i alla fall den och tänkte ge den en chans. Väldigt skön även för min rygg. Lite svår att lägga sig på bara för den är liksom som en korv till formen. Inte fullt så stabil.

 

Eftersom veterinären ordinerat mer omega-3 kan jag nog ana att den underbara doften från ungsbakad lax säkert är till mig. Matte säger att hon med ska smaka en bit men att det mesta är till mig, ett storkok så att hon även kan frysa in färdiga portioner till mig. Igår fick jag tråkmat men med makrill dagen innan och med lax idag kan jag köpa tråkmaten jag fick igår.


Nospussar och glad första advent!


  


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards