laikagumman

Direktlänk till inlägg 27 december 2014

Den bästa klappen

Av Laika - 27 december 2014 11:59

Mellandagar fyllda med mys och härliga promenader i snö, solsken och kyla. Det är verkligen härligt ute nu, ja inne med, för vet ni vad jag fick i julklapp? Den allra finaste klappen var mjuk och inslagen i silkespapper. Det prasslade verkligen roligt när jag öppnade upp den. I bakgrunden kan ni se några redan öppnade paket som det låg godisar i, men dom åt jag inte upp förrän jag öppnat upp alla mina paket.

   

Åhh, titta vad det var i den mjuka klappen!

Mitt alldeles egna lilla duntäcke med tillhörande dunkudde som jag kan ha in min bädd. Duntäcket och kudden är egentligen till för spädbarn men den passar helt perfekt i min bädd. De borde börja sälja sådana i djuraffärer med. Gissa om jag blev glad.

   

När jag öppnat upp den klappen gav jag mig på resterande godisklappar som jag sedan mumsade på. Jo, jag hjälpte matte att öppna upp några av hennes klappar också. Det är viktigt att vara hjälpsam.


När vi kom ut på kvällspromenaden på självaste julafton hade det börjat snöa, så vi fick en vit jul trots allt. Jag snörullade och sprang med julglädje både hit och dit. När vi väl kom in fick jag äran att prova min nybädadde säng.

Åhh, vad jag sov gott på mitt nya täcke. Till och med så bra att jag väljer min bädd före att kivas med husse om vem som ska ha den största biten av hans täcke.

 

Ikväll blir det lite julmiddag igen, det sista av revbensspjällen som blivit köpt ska kokas upp och ugnsstekas och då ska jag hjälpa till i köket för revbensspjäll är jag bra på, köttbullar med. Ja, julskinkan med om jag ska vara petig, och laxen... Jag är nog rätt bra på all sorts mat när jag tänker efter, hihi.


Juliga nospussar!




 
 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

27 december 2014 13:28

Då är det inte bara vi som köpte nya duntäcken och kuddar lagom till Jul. Jag ligger en stund hos matte under hennes varje kväll!
Oj så härligt du kommer att sova nu! Visst är dun varmt och mysigt!
Nu kan du verkligen njuta efter busiga och kyliga vinterpromenader :)
Och nejdå... du är inte det minstaste bortskämd... *håller klorna i kors, fniss*
Ha en jättetrevlig och solig lördag, Sötnos. Men akta magen, det kan lätt bli för mycket av det goda, när det är Jul och allt ;-)

Nospussar
/Amanda, matte hälsar

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

27 december 2014 18:51

Ja, visst är det underbart att ligga på eller under ett varmt duntäcke :D Förstår att ni alla njuter med era nya täcken :) Jag gör verkligen detsamma.

 
Ludde

Ludde

27 december 2014 15:21

Vi matlagningsintresserade hundar kan nog snart fixa middagen utan mattes hjälp. Då kan hon sitta och vila sig medan vi stökar i köket. Vilken härlig julklapp du fick. Det är skönt med ordentliga kuddar och täcken nu när det är vinter... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

27 december 2014 18:57

Verkligen, jag vet ju precis hur köttet ska vara för att det ska smaka riktigt gott :D Matte och husse får helt enkelt börja släppa på sin gard och låta mig vara med och laga mat ;)

 
Melody

Melody

27 december 2014 17:11

Vilka härliga julklappar du fått! Eget duntäcke, jo minsann det var inte illa…
Du är söt som en sockertopp när du ligger där och myser!
Här har jag precis hjälpt matte med att bli av med lite av den varmrökta
laxen, revbenspjällen fixade jag redan igår.
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

27 december 2014 18:55

Jag är så glad över duntäcket. Det är dit jag går och lägger mig varje gång jag ska vila mig. Men jag ska så klart inte glömma bort mina andra bäddar ;)
Varmrökta laxen, visst är den god :D

 
Aamor

Aamor

27 december 2014 17:35

Grattis till eget duntäcke! Du ser så lycklig ut på bilden när du har det över dig ;-)
Ingen dålig julklapp du fick där! Ska nog tipsa matte om nått sånt till min nattsäng för den är lite nerlegad i dynan.
Snällt av dig att hjälpa matte så hon slapp öppna alla sina själv, hihi!

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

27 december 2014 18:54

Ja, gör det Aamor. Jag ska säga dig att varje gång jag klivit ur min bädd och sedan ska dit igen så har duntäcket liksom puffat till sig igen. Lika gosigt varje gång att lägga sig med andra ord ;) Min gamla dyna som jag hade under hade också blivit lite nerlegad :) Undrar varför, hihi.

 
kim

kim

27 december 2014 21:39

Om du är så bra på mat, så kanske jag friar till dig ;-)

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

28 december 2014 14:17

Hihi, mätta magar är glada magar, det vet jag :D

 
Lillian

Lillian

27 december 2014 22:31

Så kos og sove blant ugler...

http://www.sognafaret.no

Laika

28 december 2014 14:18

Ja, påslakanen fick jag också, för att duntäcket ska hållas rent och fint :D

 
Edith

Edith

28 december 2014 07:57

Vilken lyxig julklapp du fick. Ett eget duntäcke. Men det kan behövas i vinterkylan. Hilda och jag fick lite lekisar och så fick vi varsin flaska med 'hundöl'. Vi var hos lillmatten över julen men nu är vi hemma igen. God fortsättning!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

28 december 2014 14:25

Ja nu har vi elva minusgrader så det är härligt att gosa ner sig i ett alldeles eget duntäcke efter en promenad :D

 
Bella, shih tzu

Bella, shih tzu

28 december 2014 10:24

Så underbart härligt det ser ut när du ligger och sover. En riktig liten prinsessa (på ärten?) Jag blev lite avis dock. Jag är ju superallergisk mot fåglar så här har vi inga duntäcken eller dunkuddar. Då hade jag nog kliat ihjäl mig, säger Matte. Vi får hålla tillgodo med syntet :-) men det går bra det oxå!

Gosekramar från
BELLA

http://Bellas dogblogg

Laika

28 december 2014 14:21

Syntet går hur bra som helst, det vet vi för innan duntäckena kom så var det syntet här hemma :) De håller också värmen riktig gott :D

 
Gunilla, Simba och Tasse

Gunilla, Simba och Tasse

30 december 2014 15:53

Vilken underbar jul ni har haft och julklappen var ju mitt i prick, för en liten prinsessa som du :-) Härliga bilder!
Vi önskar er alla ett riktigt fint och mysigt nytt år! <3
Kramar och tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

30 december 2014 22:52

Tack och detsamma önskar vi er :D
Täcket är min storfavorit, jag sover sååå gott.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards