laikagumman

Alla inlägg den 10 januari 2015

Av Laika - 10 januari 2015 19:03

Morgonrundan bjöd på grått men vindstilla väder. Någon minusgrad och hala vägbanor, likadant vid lunchtid.

Inomhus höll matte på att städa bort julen, när det var gjort tog hon tag i min päls och städade bort den med. Nu är jag friserad lite överallt. Pälsen på tassarna och mellan trampdynorna är kortklippta på nytt, just för att jag ska hålla rent där så att inte en ny inflammation kan gynnas att gro. Nu har min tass varit helt bra ända sedan kuren med droppar, salva och shampo avslutades. De där vettisarna kan sin sak.


Helt plötsligt började det blåsa en massa och det började snöa på tvären. Efter dryga timmen ville jag gå ut och gissa om jag blev överraskad när jag fick se hur mycket snö som hade kommit.

Jag plöjde och sprang rundor både hit och dit. Åh, vad det är roligt med mycket snö. Till slut kopplade matte mig och vi passerade rastgården. Jag försökte se om där fanns någon kompis att busa med, men det var inte mycket man såg igenom det igensnöade staketet.

Jag tog till nosen istället men insåg att jag och matte var ganska ensamma där ute. Ingen vovve i rastgården. Vi fortsatte vår runda och jag sprang och skuttade fram i den djupa snön. Det har säkert kommit dryga decimetern snö om inte mer.


Väl inne igen blev jag jättehungrig. Matte ställde ner makrill till mig. Åh, mums vad gott.

Matte hade tänkt att koka makaroner till mig också, samt ställa ner maten på mitt underlägg men hon kom av sig gällande allt eftersom jag beklagade mig så mycket över min jättehunger. Snabbt fick det gå.


Men ingen fara på taket. Jag städar alltid efter mig själv när jag ätit och spillt utanför tallriken. Fast har jag mitt underlägg brukar jag inte städa.

Efter lite vila ska vi ut på en kvällsrunda. Ännu mera snöbus. Vi håller tummar och tassar för att det kommer ligga kvar ett tag nu. På vädret ändras det hela tiden från plusgrader till minus och till plus igen, så vi får se hur det ser ut i morgon. 


Trevlig helg och massa nosgos!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards