laikagumman

Alla inlägg den 16 januari 2015

Av Laika - 16 januari 2015 12:22

Igår var sista dagen den här veckan att gå upp alldeles för tidigt för min smak. Nu tar vi helg och jag kan få sova till tio på morgonen om jag vill innan vi går ut, och det vill jag verkligen, hihi.


I sovrummet har jag två bäddar, en på mattes sida om sängen och en på husses. Jag brukar sova i den på mattes sida för det mesta, ja om jag inte ligger i deras säng och sover förstås. På husses sida står min bädd intill elementet och där är det skönt att sova om jag känner mig lite frusen. Dessutom har matte lagt dit dunkudden som jag fick i julklapp tillsammans med duntäcket. Så nu har jag det extra mysigt i båda mina bäddar i sovrummet.


Helt yrvaken sitter jag och försöker förstå mig på att matte säger att vi ska ut på morgonrundan. Detta var igår och matte försäkrade mig om att det verkligen var sista dagen den här veckan att vakna så tidigt.

 

Idag, på vår lediga dag tog vi den välförtjänta sovmorgonen. Sedan gick vi ut på en lång morgonpromenad och när vi kom in var jag så frusen att jag satte mig framför badrumsdörren. Matte frågade vad jag ville och då visade jag att jag frös alldeles förfärligt. Hon öppnade badrumsdörren och jag ställde mig intill badkaret och tittade på matte. Japp, jag ville duscha.

Efter den varma och sköna duschen fönade matte mig helt torr. När hon tyckte hon var klar talade jag om för matte att hon inte alls var klar. Hon fortsatte föna mig tills jag var nöjd och belåten. Fredagen börjar verkligen riktigt bra. Något ännu bättre är att vi snart ska åka iväg och handla lite lördagsgodis till mig. Mitt förråd är nästan tomt och det är dags att fylla det igen. Dessutom skiner solen idag.


Trevlig helg och fredagsgos!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards