laikagumman

Direktlänk till inlägg 19 januari 2015

Skapar konst med labbarna

Av Laika - 19 januari 2015 23:37

Jag fick en liten sovmorgon idag, men det innebar också att matte hade en längre dag på jobbet. Som tur var fick jag vara med husse hela dagen. Jag visade honom vart jag ville gå på min promenad och när vi närmade oss hem, valde jag att bara fortsätta förbi. Tji fick husse, hihi. Vi gick vidare eftersom jag insisterade. Ännu en sväng och sedan kände jag mig nöjd. De andra rundorna fick husse bestämma hur vi skulle gå. Jag är så rättvis.


Annars har jag bara väntat och väntat och väntat på att matte skulle sluta jobbet. Jag saknade henne så att jag till och med kröp upp på hennes kudde för att vänta och vänta...och vänta.

 

Men sedan, äntligen begav vi oss för att hämta upp matte från hennes jobb. Innan vi plockade upp henne åkte jag och husse inom Mc Donalds och köpte hamburgare till middag. Jag fick en cheeseburgare, namnam. Efter den middagen har matte lovat att det blir en riktig långrunda imorgon. Jippie...


Kvällsrundan bjöd inte bara på isiga gator, utan även nysnö. Kolla in mina fina avtryck, spår eller ska jag rentav säga konstverk i snön. På översta bilden gjorde jag en glad Laika, hihi.

 

Det var inte bara mina tassar som gled rundor ute. Även mattes och husses gled både hit och dit, men vi kom hem helskinnade allihop. Någon hade inte haft lika tur, vi såg långa halkspår och sedan en stor fläck där någon ramlat. Hoppas att det gick bra.


Nu ska jag sova och väntar med spänning vad det bjuds på för väder imorgon. Kommer det mer snö tro eller har det som kom smultit bort? Det jag vet är att det i alla fall kommer bli en långprommis direkt efter frukost. Härligt.


Nospussar!

 
 
Kasper

Kasper

20 januari 2015 01:36

Absolut konst! Det första är absolut outstanding!!!
Porträttkonst på hög nivå!
Kasper

http://kasperian2.blogspot.se

Laika

20 januari 2015 16:59

Hihi, tack Kasper :D Tycker själv att jag fick till den riktigt bra, hihi

 
Amanda å matte Julia

Amanda å matte Julia

20 januari 2015 05:37

Minuterna blir till timmar när man väntar å väntar å väntar...
Men hur långt det än känns, så går timmarna ändå och en liten ledsen Laika blir en jätteglad Laika :)
Det var fina och glada, men halkiga spår du gjorde i snön. Det blir extra farligt när nysnö ligger över isen. Det syns inte HUR halt det är inunder. Hoppas att den som ramlade inte gjorde sig illa.
Det har snöat hos oss med under natten, det är vitt på taken såg jag genom badrumsfönstret, men det är bäckmörkt än så länge och kan ine se nåt mer och längre bort.
Ha en mysig morgonpromenad med matte, men va försiktiga!

Kram å puss på söta nosen

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

20 januari 2015 16:59

Jo, dagarna brukar gå rätt fort även om jag måste vänta. Antingen är jag med husse och är han iväg är jag med matte så jag har för det mesta alltid någon av mina närmaste :D Att vara hos matteföräldrarna är också kanon.

 
Ludde

Ludde

20 januari 2015 09:31

Det var ju en riktigt fin gladhund du hade ritat. Jag har klarat mig ganska bra trots halkan och husse har ordentliga broddar så vi försöker att inte göra några konstverk... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

20 januari 2015 16:56

Husse kör med sådana broddar som sitter vid hälpartiet, men idag hjälpte dom inte ett dugg. Han ramlade omkull medan matte lyckades behålla balansen. Med tanke på hur hon viftade med sina armar är jag överraskad att inte även hon låg på backen ;)

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

20 januari 2015 14:25

Härligt med sovmorgon och sedan en cheeseburgare på det, inte dumt alls :-) Visst saknar man sina människor ibland, så synd att de måste gå till de där dumma jobben hela tiden!
Ha det så mysigt på långprommisen :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

20 januari 2015 16:54

Långprommisen var kanon, vi gick till skogen även om det var lite halt. Jag fick springa lös och när vi kom ut ur skogen ville jag inte bli kopplad så jag fortsatte springa långt före matte och husse, hihi.

 
Edith

Edith

20 januari 2015 14:40

Vilka häftiga avtryck du gjort i snön. Här lyser snön med sin frånvaro. Men man vet aldrig hur länge. Ha' det så bra!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

20 januari 2015 16:52

Snön ligger kvar än idag så jag har halkat nya rundor idag :D Husse också men han slog runt helt, men det gick bra.

 
Aamor

Aamor

20 januari 2015 18:08

Såna fina spår du gör, hihi! Det är lite halt att gå och döljer snön isen är det väldigt lätt att trilla omkull. Tur ni klarade er.
Oj som du saknade matte, tror nog att du även låg och nosade efter hennes doft där på kudden ;-)

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

21 januari 2015 20:16

Ja, kudden luktar matte :D Jag brukar ligga på en av husses tröjor om han är ute och reser utan oss. Ibland åker han på sånt där hockey och fotbollstrams ;) Då är det jag och matte hemma som myser men får jag hussebehov så funkar hans tshirt alldeles kanon :D

 
Kim

Kim

20 januari 2015 21:46

Snygg grafitti på marken.

http://kimsdogblogg.bloggplatsen.se

Laika

21 januari 2015 20:14

Ja visst var det läckert :D

 
Lillian

Lillian

21 januari 2015 07:29

Godt dere ikke landet rett på stumpen når dere laget sånne kunstverk!

http://www.sognafaret.no

Laika

21 januari 2015 20:13

Jag glider både hit och dit, men inte har jag slagit omkull en enda gång, till skillnad från husse, hihi.

 
Elin E

Elin E

21 januari 2015 13:51

trevlig sida du har Laijka:) du har bra kommunikation med din matte och husse :) dom vet hur du vill ha din sida osv....nysnö är bättre än iskanor håller med jobbigt om mattar och hussar bryter sig då blir det så korta rundor för fyrbeningar som du... klapp och kram på kramens dag!

http://www.vimeddjur.se

Laika

21 januari 2015 20:13

Tack :D Jo, matte säger att jag är så tydlig med vad jag vill så det är sällan det blir missförstånd ;) Idag har vi fått massor med mer nysnö :D

 
Melody

Melody

22 januari 2015 20:39

Vackrare spår än dina får man leta efter! Själv fick jag chansen att göra några igår, men det hann också bli tennisbollar i pälsen, så idag är jag ganska nöjd med att
vara hemma på min gröna gräsmatta!
Puss från Melody

http://melodyshihtzu.blogspot.seht

Laika

24 januari 2015 15:35

snöbollar i pälsen blir så tungt efter ett tag ;) Men det är skönt att tina sig i duschen. Fast numer sprayar matte mig med "vacker tass" och då slipper jag alla bollar :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards