laikagumman

Alla inlägg under januari 2015

Av Laika - 5 januari 2015 20:50

Januari och ett nytt år! Det går undan.

Nyårsafton var för mig lika spännande som alla andra år. Jag ville ut flera gånger för att hålla koll på vad som hände där. Det finns alltid så många att säga hej till ute på en nyårsafton, och inte kan jag väl missa en sådan chans till uppmärksamhet. Dessutom gillar jag att vara med när det skjuts raketer. Nyfiken i en strut är mitt mellannamn. Däremot stod vi på balkongen i år och tittade på det hela. Matte tyckte att det small så fruktansvärt mycket i år och då kändes balkongen som ett tryggt val.


Vips så var det fredag och då fick jag åka bilen för att hämta upp min bästa Elise-kompis. Hon hade önskat att få sova över hos oss och det ville vi så gärna. Hon valde tacos till middag. Till lördagens middag valde hon pannkakor. Hur bra är hon inte egentligen :) Inte nog med roligt sällskap, min mage var belåten hela helgen också.


Här kramas vi lite.

Just ja, jag måste berätta något nästan lite läskigt... Jag trodde ett tag att jag var den enda vovven kvar på jorden, eller i alla fall här i mitt område. Inte en enda gång sedan dagen efter nyårsafton har jag sprungit på en hund. Det spelade ingen roll hur vi gick för där fanns ingen att säga hej till. Jag blev nästan lite spattig, jag liksom började söka av området när jag kom ut. Inte kan man väl leva utan att få säga hej till en annan vovve eller få leka av sig lite. Men så idag hände det. Äntligen! En hund, en till och en tredje. Det blev många möten och en del lek också. Nu är vi nog alla glada och nöjda, speciellt när det bjuds på lite fler lediga dagar dessutom. Matte pratar en massa strunt om att kanske klippa mig lite, men det tror jag nog inte på. Inte om jag får bestämma, hihi.


Massa nospussar! 

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards