laikagumman

Alla inlägg den 2 februari 2015

Av Laika - 2 februari 2015 15:54

Snön kom och snön försvann. Vi trodde nästan att vi skulle bli snölösa så här i början på februari, men vi fick snabbt erfara att så inte var fallet. Det kom en massa snöblandat regn först, rena rama slasket att vara ute och gå i. Inte så roligt, det visade jag klart och tydligt för både matte och husse med så korta promenader jag bara kunde välja. Men sedan började det bli minusgrader och slasket frös till is och idag har det snöat precis hela dagen.


Jag började min morgon med en massa snörullningar.

Därefter blev det en promenad som avslutades vid bilen. Matte sa att vi bara skulle göra några snabba stopp och sedan avsluta vid min affär. Tjohoo...

När vi kom fram till min affär tog jag täten och gick in först, scannade av området och insåg att jag var den enda fyrbenta där. Då gick jag över till att kolla in godiset som fanns där. Matte plockade på sig lite gottis till mig medan jag hälsade på en man som skulle köpa en kattbur. Jag gick in i buren med huvudet men det var alldeles tomt därinne. Sedan nosade jag igenom mannens byxor och skor och fick reda på att han visst hade katter, men dom var kvar hemma. Jag tappade snabbt intresset och gick och hämtade en godispinne istället som jag sa till matte att jag ville ta med mig till bilen.


När vi var klara och jag hoppat upp i bilen väntade jag medan matte skulle koppla in mig i säkerhetsbältet. Just då kom det en annan bil till parkeringen. En annan hund skulle visst in och besöka min affär. Attans att vi hann bli klara så fort. Min godispinne brukar jag för övrigt vänta med att äta tills vi börjat åka med bilen.

 

Sedan trodde jag att vi skulle köra hem, men husse tog en liten omväg och det innebar även ett stopp i skogen.

Jag fick springa lös och som jag sprang då.

 

Sedan bar det av hem igen och då åt jag upp mina frolic som låg i min skål och sedan somnade jag gott i min bädd för ett tag. Nu ska vi snart ut igen. Får se hur mycket mer snö som hunnit komma då.


Nospussar!





Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards