laikagumman

Direktlänk till inlägg 6 februari 2015

Gääääsp...

Av Laika - 6 februari 2015 15:00

Jag vaknade till av att matte och husse bökade och stökade. De gick upp tidigt på morgonen och då hajade jag att jag med skulle behöva gå ut tidigt. Ja, i alla fall enligt deras planer.

Mina planer var dock att ta över mattes sida av sängen och bädda mig på hennes sköna memoryskum-kudde. Den liksom formar sig efter en när man ligger på den, och även om matte inte vill att jag ska ligga på hennes huvudkudde så valde jag en fredagmorgon som denna att faktiskt lägga mig på den. Jag var så himla trött och matte kan man ju inte alltid lyssna på heller. Därför valde jag att inte lyssna på henne när hon sa att vi skulle åka hemifrån heller.


Titta så gott jag sover. Ni kan förstå att jag inte ville gå ut va?

Hur som haver, när får en stackars liten Laika som hon vill? Nio av tio gånger är inte alltid tillräckligt, hihi... Ut begav vi oss i vilket fall som helst. Hem kom jag ju med förstås och till middagen har jag hört att jag ska bjudas på fläskpannkaka. Det här blev en bra fredag ändå, solen sken lite och vi har massor med snö även om minusgraderna kämpar för att gå över till plussidan.


Jo, husse tyckte att jag kunde leka sökhund och söka upp bilnycklarna som han tappat utomhus. Jag valde att inte lyssna på det, jag hade faktiskt andra roligare dofter att hålla koll på, så husse fick klara sig själv. Det gjorde han inte. Så numer har vi nykodade bilnycklar och ett nytt larm. Men imorgon är det äntligen lördag och då ska jag ha en lång sovmorgon och både matte och husse säger detsamma. så skönt.


Nospussar! 

 
 
Aamor

Aamor

6 februari 2015 18:05

Nej, vad trist att han inte hittade bilnycklarna.
Hur har de hjärta att väcka dig när du sover så gott! Du borde ha en egen kudde med memoryskum så kanske matte får ha sin ifred. Matte har sett att det finns hundsängar med det i botten, låter som en skön säng tycker jag.
Plusgrader hos oss nu och vi vill hellre ha det kalla.

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

6 februari 2015 19:47

Men vad är det du säger Aamor? Din matte är ju rena rama hundsängsexperten :) Vilken tur att du har henne. Vart har hon sett sådana sängar? Nu ska här önskas ny bädd, hihi.

 
julia

julia

6 februari 2015 19:27

Nog kunde du ha hjälpt hussepusse hitta nycklarna... Ni får ut å leta efter dem imorrn? Du kanske hittar dem då. Jag tror att han skulle bli glad och ge dig lite extra gottis som belöning, tror du inte?
Ha en jättemysig fredagskväll och förresten är bilden på dig ärjättefin

http://hjuliahullerombuller.blogspot.se

Laika

6 februari 2015 19:46

Vi har ordnat nytt larm nu och kodat om nycklarna, så nu spelar det inte så stor roll längre om jag skulle hitta de gamla nycklarna, fast kanske jag kan få godis ändå? Ja, om jag mot förmodan skulle hitta dom, av en slump eller så :D

 
Ludde

Ludde

6 februari 2015 19:41

Klart att du har fullt upp med att hålla koll på andra dofter en ett par bilnycklar. Hussen kanske skulle ha ett sånt där chips inopererat i handen istället. Då finns det inga nycklar att tappa. Dessutom vet polisen vart han hör om han skulle komma bort själv... Kramis!

http://hundenluddesblogg.blogspot.se

Laika

6 februari 2015 19:44

Där sa du något riktigt bra Ludde :) Det ska jag genast se till att husse får nys om. Tänk om han hade ett sånt i handen... då hade jag ju inte behövt oroa mig att han tappar bort sig själv :D Jag har ju ett i nacken, så då kan han väl ha ett i handen :)

 
Edith

Edith

7 februari 2015 11:54

Du är en riktig sötnos där du ligger och sussar på kudden. Trevlig helg!

http://parisercollie.blogg.se

Laika

10 februari 2015 20:14

Tack så mycket :D

 
Aamor

Aamor

7 februari 2015 16:54

Matte gillar att titta på sängar till mig och även att handla såna med tanke på alla jag har, hihi!
Finns lite olika modeller på memoryfoam sängar, vissa bara som en madrass typ men den matte fastnade för och minns hittar du här:
http://t.zooplus.se/shop/hund/hundbaddar_korgar/ortopediska_hundsangar/ledproblem/249773

Nospussar

http://aamor.bloggplatsen.se

Laika

10 februari 2015 20:14

Ohoj, tack så mycket för tipsen :D Min matte ska genast rota igenom alla tänkbara sådana bäddar, den du länkade var jättefin :)
Någon fyller ju 16 i april så en ny bädd vore ju inte fel, hihi.

 
Simba och Tasse

Simba och Tasse

10 februari 2015 13:53

Klart du ska ha en egen sådan där minneskudde - vad det nu är, men det låter mysigt, hihi :-)
Tråkigt med bilnycklarna men man kan ju inte hinna med allt, och det ordnade sig ju med dem till slut även utan din tassistens :-)
Tassklappar

http://gunillaofrasse.allas.se

Laika

10 februari 2015 20:12

Ja vet du? Efter lite tips från Aamors matte om att det finns sådana bäddar till vovvar så har matte faktiskt tittat lite på sådan till mig :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Laika - 1 februari 2017 19:02


Ett sista inlägg   Matte talar   Pigg och glad, en fantastisk liten fröken. Med den största av personligheter placerad i denna lilla kropp. Att en så liten en på jorden kan sprida så mycket glädje, värma så många hjärtan och ge minnen som för...

Av Laika - 29 januari 2017 09:25


Helg, söndagmorgon. Nog borde man då väl få vila och bara vara precis där man är, hela dagen om så skulle vara. Nåväl, en morgonpromenad behöver man ju, men inte behövde jag ställas in i duschen efteråt i alla fall. Jag gäspade lite och tänkte att ...

Av Laika - 21 januari 2017 16:08


Vi är nog lite dagvilda för vi vet knappt vilken dag det är på veckan och när, men från att ha varit ute på isbanepromenad i isande kyla och med massor av snö, så har vi nyss kommit in från en långpromenad där det knappt finns någon snö kvar alls, ba...

Av Laika - 12 januari 2017 18:10


Jag håller på att lära upp Oscar så att han kan gå med mig i koppel i vår. Vi övar i hallen och jag förklarar för honom att den där knappen som sitter på handtaget inte är någon knapp att bry sig om, alltså inget man måste trycka in för att låsa kopp...

Av Laika - 5 januari 2017 17:34

Så var både jul och nyår förbi, och vi önskar er alla en god fortsättning på det nya året. Kvällen innan julafton, när Oscar hade somnat började matte och husse stöka lite. Paketen hamnade under granen (naturligtvis kom även tomten med paket under ...

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards