laikagumman

Alla inlägg den 10 februari 2015

Av Laika - 10 februari 2015 21:00

Pust, nu är jag faktiskt lite trött. Jag har agerat vårdhund åt matte i flera dagar. Hon blev dålig i fredags och har sedan dess legat till sängs med hög feber och en alldeles förfärligt hemsk hosta. Hon har sovit och sovit, emellanåt har jag kramat henne och hållit henne varm. Ibland somnade jag också till, alldeles i hennes närhet.

 

Inte nog med att jag tagit hand om matte, jag har även sett till att husse fått sina friskvårdspromenader varje morgon, lunch, eftermiddag och kväll. Det är ju nästan så att jag är värd en ny bädd för allt mitt slit, hihi. Aamors matte gav fina tips om att det finns hundbäddar med sånt memory-skum som jag berättade om i förra inlägget. Tror jag måste gå igenom de bäddar jag tittat på tillsammans med matte, liksom favorisera dom med nummer ett, två, tre och så vidare. Eller kanske rent av med rum istället för nummer, hihi. Sovrum, vardagsrum, kök.


Det är skönt att saker och ting börjar bli som vanligt hemma igen, att matte är sitt vanliga jag. Imorgon har hon turen att vara ledig dessutom så vi ska ha en riktig mysdag och kanske ta någon kortare skogsrunda.


Nospussar!


Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Ovido - Quiz & Flashcards