laikagumman

Alla inlägg den 12 februari 2015

Av Laika - 12 februari 2015 20:44

Gårdagen var en jättehärlig och solig dag. Matte var ju ledig och vi gick ut på långpromenad. Jag blev lagom nöjd men matte blev helt utmattad, så vi vilade upp oss lite när vi kommit in. Matte till och med somnade ett tag. Det tar nog några dagar innan hennes vanliga styrka kommer tillbaka.


Jag har tillbringat min dag idag tillsammans med husse, men klockan fem sa han att jag skulle få vara ensam i två timmar, tills matte kom hem. Husse pussade mig och sa att han kommer sen. Innan han åkte ställde han fram min mat som jag naturligtvis åt upp på en gång, mums.


Sedan kom matte hem dryga två timmar senare. Jag talade om för henne att jag var utsvulten, men hon var osäker och visste inte om hon skulle tro på mig eller på den tomma tallriken på golvet. Jag sa till matte att det ju varit min frukost som legat på tallriken och att jag visst var jäääääättehungrig. Sedan sa matte att husse berättat för henne att han skulle ställa fram mat innan han åkte, så inte kunde det vara något som stått där sedan frukost. Det slutade med att jag fick en godispinne men dryga två sekunder senare ville jag ha en till pinne. Nu var matte så snäll och gav mig en.


Upp i soffan och där bäddade jag med plädarna och gjorde det mysigt för mig.

När matte skulle gosa lite med mig frågade hon varför jag bäddat så, vad det var som låg i pläden.


-Mina godisar så klart.

Matte sa åt mig att hoppa ner på golvet och äta mina pinnar, men bläää, aldrig matte...


När husse sedan kom hem grät jag lite för honom och sa att matte glömt ställa fram mat på min tallrik, men han gick inte på den. Däremot gav han mig en godispinne, hihi.


Vet ni vad? Nu har matte sagt att jag kan vänta en låååång promenad imorgon med tanke på hur mycket jag fyllt min mage med idag. Jipiie, hoppas vi halkar rundor i skogen då för det tycker jag är roligt.


Nospussar!

Presentation


Det här är jag, Laika. Välkomna till min blogg och min vardag som en pigg gammeltant. Vill du veta mer om mig? Välkommen att läsa min presentation.

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Bloggar jag följer


Skapa flashcards